Companii

Jucătorii din comerţul modern au făcut profit de 1,8 mld. lei, în stagnare. Kaufland, responsabil pentru aproape 45% din sumă

Jucătorii din comerţul modern au făcut profit de 1,8...

Autor: Cristina Roşca

21.06.2019, 07:19 393

Doi din zece jucători au postat pierderi în 2018 după ce în anul anterior toată lumea fusese pe plus.

Cele zece reţele din comerţul modern au obţinut anul trecut un sold al profitului net (sumă între profiturile şi pierderile postate) de 1,8 mld. lei, un nivel relativ similar cu nivelul din 2017. Prin comparaţie, cifra de afaceri totală a crescut cu peste 10%, la 57 mld. lei.

Podiumul după profitul net este acelaşi cu cel după cifra de afaceri, cu Kaufland, Lidl şi Carrefour România la vârf. Mai exact, cele trei firme au un câştig net de

1,46 mld. lei, adică 80% din total. Totuşi, spre deosebire de 2017, doi din zece jucători - Profi şi Cora - au postat pierderi. În anul anterior toată lumea fusese pe plus.

Doar Kaufland România, liderul comerţului local după cifra de afaceri, a obţinut singur aproape 800 de milioane de lei profit net, ceea ce înseamnă aproape 45% din totalul profitului din comerţul modern local. Kaufland şi Lidl sunt amândouă deţinute de nemţii de la Schwarz, grup care deţine poziţia de lider al comerţului european, fiind un gigant cu afaceri totale de circa 100 mld. euro. Împreună, cele două au local afaceri de 18,7 mld. lei (4 mld. euro) şi profit de 1,2 mld. lei (260 mil. lei).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO