Companii

Jumatate din investitiile QAB au mers catre Prigat

12.11.2004, 00:00 138

Producatorul de bauturi racoritoare Quadrant Amroq Beverages (QAB) a investit 4,5 milioane de dolari intr-o linie de productie pentru sucul Prigat, la fabrica din Bucuresti. In acest fel, mai bine de jumatate din investitiile anuntate in acest an, respectiv opt milioane de dolari, au fost deja alocatI.
La noua linie se produc bauturi racoritoare necarbonatate fara conservantI, sub eticheta "Alegerea naturala fara conservantI".
"Am decis sa realizam aceasta investitie pentru ca am constatat ca tendinta de consum sanatos prezenta la nivel global se observa sI in Romania", a declarat directorul general al QAB, Florin Radulescu, care a adaugat ca pretul produselor nu se va modifica substantial.
Cu ocazia lansarii noii game, la jumatatea saptamanii viitoare, produsul isI va schimba atat eticheta cat sI designul.
Prigat detinea anul trecut 37% din piata sucurilor necarbonatate, conform unor studii de piata citate de companie..
Principalul canal de vanzare pentru marca Prigat il reprezinta marile retele de magazine, unde sunt concentrate 16% din vanzari.
Gama Prigat este alcatuita din sortimente de portocale, ananas, grapefruit, lamaie, pere, piersici, caise, kiwi, grapefruit rosu, banane si capsuni.
QAB este imbuteliator Prigat din 1994, cand a semnat contractul cu GAT Israel, proprietarul marcii. Impreuna, cele doua au format un joint venture, Siat, care face parte din QAB sI in cadrul caruia proprietarul GAT detine 35% din actiuni.
QAB mai detine licenta Pepsi pentru Romania din 1992 sI imbuteliaza sI distribuie 7-UP, Mirinda sI Mountain Dew. De asemenea, compania mai produce sI distribuie marcile Lipton Ice Tea, ca urmare a unui parteneriat cu Unilever sI apele minerale Perla sI Roua Muntilor.
Compania a realizat anul trecut o cifra de afaceri de peste 74 de milioane de dolari, cu 48% mai mult fata de 2002.
Studiile de piata arata ca anul trecut sucurile naturale au reprezentat una din cele mai dinamice piete din domeniul bunurilor de larg consum, iar ofertele companiilor de profil au fost generoase.
Totalul pietei de sucuri, care cuprinde atat sucuri naturale (juices) cat sI nectaruri s-a ridicat in 2003 la aproape 24 milioane de euro, conform companiei de cercetare de piata ACNielsen.
Aceasta suma cuprinde vanzarile prin retelele de super si hipermarketuri cat si prin retelele HoReCa (hoteluri, restaurante, catering).
Principalii producatori de sucuri naturale sunt European Drinks cu marca Frutti, Parmalat cu Santal si Coca-Cola cu Cappy, care detin impreuna 80% din totalul categoriei, conform aceluiasI studiu.
Ritmul de crestere, in volum, a pietei de sucuri naturale a fost anul trecut de 30% sI, respectiv 22% la nectaruri.
Pe piata sI-au facut de asemenea intrarea sI companii mai noi, ultimii jucatori fiind Euro Jus  din Bucuresti, importator al marcilor spaniole Gabry si Yarden.
Consumul de b auturi racoritoare in tarile din Europa Centrala sI de Est a crescut cu 9%, in 2003, la un volum total de 25,9 miliarde de litri, datorita diversificarii ofertei, conform unui studiu al companiei de consultanta Zenith International.
Analistii estimeaza ca piata bauturilor racoritoare din Europa Centrala si de Est va continua sa creasca in mod sustinut, cu un ritm de circa 7-8%, in urmatorii cinci ani. Aceasta evolutie ar majora consumul cu peste 10 miliarde de litri, la un total de 36,5 miliarde de litri, in 2008.
Vanzarile de sucuri naturale ar putea creste cu aproape 70% in urmatorii cinci ani, in urma investitiilor producatorilor locali si datorita constientizarii beneficiilor alimentare pe care le presupun aceste bauturi.
claudia.covaci@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO