Companii

Kastamonu merge spre afaceri de 145 mil. euro şi analizează o investiţie de 90 de milioane de euro

Esat Ozoguz, director general al Kastamonu România: Kastamonu România investeşte anual 10-15 milioane de euro în modernizare şi reabilitare.

Esat Ozoguz, director general al Kastamonu România: Kastamonu România investeşte anual 10-15 milioane de euro în modernizare şi reabilitare.

Autor: Ioana David

02.04.2015, 00:08 950

Kastamonu, companie din domeniul prelucrării lemnului, parte a grupului cu acelaşi nume din Turcia, estimează că anul acesta exporturile vor trece pragul de 100 mil. euro, cu 17% mai mult comparativ cu 2014, livrările pe alte pieţe având o pondere de 70% în cifra de afaceri.

„În 2014, Kastamonu România a înregistrat o cifră de afaceri de 123 mil. euro. Din această cifră, 86 de milioane de euro au provenit din exporturi. Ne aşteptăm să creştem cifra de afaceri la 145 de milioane de euro, cu o valoare a exporturilor de 101 milioane de euro în 2015", a spus Esat Ozoguz, director general al Kastamonu România.

La nivel de grup, Kastamonu a avut afaceri de 1 mld. euro şi face parte din Hayat Holding, cel mai mare jucător din Turcia din industria lemnului, care a intrat pe piaţa locală în 1998 prin preluarea a 98% din acţiunile Prolemn Reghin. În aprilie 2012, Prolemn a luat numele acţionarului său, Kastamonu, iar pe platforma de la Reghin operează în prezent două fabrici, de uşi şi de PAL. Potrivit datelor de pe site-ul propriu, Kastamonu asigură 10% din producţia globală de feţe de uşi, în timp ce fabrica de PAL a fost un proiect de 150 mil. euro.

„Kastamonu România investeşte anual 10-15 milioane de euro în modernizare şi reabilitare. În 2015 ne-am planificat să investim 8 milioane euro în echipamente şi construcţia de noi clădiri auxiliare. Plănuim să dezvoltăm o linie de producţie de MDF, după finalizarea fabricii de adezivi, în 2016 mai exact“, a adăugat Esat Ozoguz.

Kastamonu este unul dintre marii jucători din industria de prelucrare a lemnului, după austriecii de la Holzindustrie Schweighofer, Kronospan şi Egger, iar cu noua investiţie intră pe piaţa de MDF, (Medium Density Fibreboard), produs folosit cu precădere în industria mobilei, cu un preţ mai ridicat decât PAL-ul.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO