Grupul german Kaufland, liderul comerţului local după cifra de afaceri din 2019, ultimul an pentru care există date publice, are pentru acest an un buget de investiţii de peste 375 mil. euro, cu 25% mai mare ca în 2020 şi aproape dublu faţă de anul anterior pandemiei. Este de fapt cel mai mare buget din istoria de 16 ani a companiei în România.
„Bugetul de investiţii pentru 2021 va fi mai mare de 375 mil. euro. Investim în special din profitul obţinut şi mai puţin din credite. Banii vor merge către achiziţia de terenuri, către modernizarea magazinelor existente, dar şi către deschiderea unor unităţi noi şi dezvoltarea logisticii. În fiecare an cumpărăm mai multe terenuri şi ne extindem, astfel că avem un buget tot mai mare pentru investiţii“, spune Marco Hoessl, CEO-ul Kaufland România şi Republica Moldova.
În prezent, lanţul german de hipermarketuri are peste 140 de unităţi în România. În 2021 sunt bugetate cel puţin zece deschideri, iar ritmul va fi menţinut şi în următorii ani. De altfel, compania caută în permanenţă terenuri noi pe care le cumpără în vederea expansiunii viitoare.