Lanţul de hipermarketuri Kaufland România, liderul comerţului local, va trimite către compania-mamă din Germania 110 mil. lei (25 mil. euro), potrivit unui anunţ din Monitorul Oficial. Aceasta este prima mutare de acest gen a Kaufland de la intrarea companiei pe piaţă în 2005 şi este totodată o mutare neobişnuită pentru comerţul local cu dominantă alimentară, unde companiile-mamă încă mai pompează bani în businessurile din România.
Această mutare a Kaufland vine în contextul în care compania a frânat şi expansiunea, deci necesarul de investiţii a scăzut. Compania va deschide în tot anul 2015 doar cinci hipermarketuri în care va investi 150-225 mil. lei. Retailerul a avut doar anul trecut profit în România de 409 mil. lei. De la venirea pe piaţă însă profitul cumulat a fost de 1,5 mld. lei.
Contactaţi de ZF reprezentanţii Kaufland nu au răspuns solicitării privind motivele din spatele acestei reduceri de capital.
Capitalul social al Kaufland România SCS va scădea de la 1,673 mld. lei la 1,563 mld. lei, potrivit datelor din Monitorul Oficial. Aceasta este prima scădere de după 2005, anul intrării pe piaţă a companiei. De altfel, capitalul social al retailerului a crescut constant până în 2009 inclusiv, în contextul în care compania-mamă aducea bani din Germania pentru a susţine expansiunea locală.