Companii

Kaufland ţinteşte 100 de magazine în 2014

Kaufland ţinteşte 100 de magazine în 2014

Autor: Cristina Roşca

18.10.2012, 00:07 2656

Retailerul german Kaufland, liderul pieţei de comerţ modern, vrea să ajungă la o reţea de 100 de magazine în România până la finalul lui 2014, planul de expansiune presupunând deschiderea a 23 de hipermarketuri cu preţuri mici în următorii doi ani.

În spatele "imperiului" Kaufland pe piaţa locală stă românul Adrian Viman, unul dintre cei mai discreţi manageri din România. Viman sau omul fără chip (nu există nicio poză de-a sa) refuză să iasă în presă sau să vorbească despre businessul pe care îl conduce. El a venit în România în 2006 şi un an mai târziu a preluat conducerea Kaufland după ce anterior fusese director de vânzări în cadrul aceluiaşi lanţ. De la venirea sa în funcţie, Viman, despre care se ştiu foarte puţine lucruri, a reuşit să dubleze vânzările şi să deschidă peste 40 de magazine.

În prezent nemţii au pe piaţa locală 77 de hipermarketuri cu politică de discount, dintre care şase deschise în 2012. În cei aproape şapte ani de prezenţă pe piaţă retailerul german a mizat pe o expansiune rapidă de circa zece magazine pe an.

Kaufland, care a intrat pe piaţa locală în 2005, a reuşit să acopere cea mai mare parte a judeţelor din România. Lan­ţul german este de departe cel mai extins lanţ de hipermarketuri din România - cu o reţea de aproximativ trei ori mai mare decât a concurenţilor de la Carrefour şi Real şi de circa zece ori mai mare decât a Cora şi Auchan. Diferenţa constă în faptul că magazinele au politică de discount - preţuri mai mici - şi suprafaţă mai redusă decât la concurenţă.

Reţeaua germană Kaufland a reuşit în ultimii doi ani să răstoarne topul celor mai mari retaileri din România şi să urce pe prima poziţie în acest top cu afaceri de 1,31 mld. euro în 2011.

Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro

AFACERI DE LA ZERO