Companii

KPMG: Doar una din cinci companii este foarte eficientă în utilizarea tehnologiilor digitale pentru a-şi dezvolta strategia de afaceri

KPMG: Doar una din cinci companii este foarte eficientă...

Autor: Roxana Rosu

26.10.2017, 15:48 172

Doar una din cinci companii reuşeşte să fie foarte eficientă în utilizarea tehnologiilor digitale pentru a-şi dezvolta afacerile, aceste firme investind agresiv în tehnologii inovatoare şi aliniind strategia de afaceri cu cea de IT cu o rată de două ori mai mare decât a altor organizaţii, arată într-un studiu realizat de KPMG.

"Digitalizarea schimbă lumea în care trăim şi lucrăm. Noile tehnologii au creat noi pieţe care, la rândul lor, creează noi concurenţi. Şi aceşti concurenţi creează noi aşteptări. Pentru a reuşi în lumea digitală, companiile nu trebuie doar să ofere experienţe superioare consumatorilor, clienţilor, angajaţilor şi cetăţenilor, ci şi să îşi îndeplinească promisiunile într-un mod mai rapid, mai agil", declară Richard Perrin, Partener in departamentul de consultanţă al KPMG România.

Rezultatele fac parte dintr-o cercetare mai amplă efectuată de KPMG în colaborare cu Harvey Nash in 2017 in care au fost intervievaţi peste 4.400 de directorii IT la nivel global.

Studiul arată că doar 18% dintre organizaţiile respondente sunt ceea ce KPMG numeşte lideri digitali, consulanţii patru categorii de bune practici, care diferenţiază "liderii digitali" de celelalte organizaţii:

1.     Construirea unei infrastructuri stabile şi sigure - Infrastructura şi aplicaţiile trebuie să fie proiectate astfel încât să poată detecta automat defecţiunile şi să reacţioneze corespunzător.

2.     Investirea agresivă în tehnologii agile şi perturbatoare - Liderii digitali investesc agresiv în tehnologii agile şi perturbatoare, incluzând metodologii agile, cloud, automatizarea muncii şi inteligenţa artificială.

3.     Alinierea strategiei de afaceri cu cea de IT - Este foarte important pentru organizaţii să se asigure că strategia IT şi de afaceri sunt strâns aliniate, deoarece o strategie de afaceri care nu este în mod intrinsec legată de tehnologie va duce la eşec.

4.     Concentrarea pe inovaţie şi creştere - Liderii digitali se concentrează mai mult pe inovare şi creştere decât alte organizaţii. Inovaţia determină noi modele de afaceri şi de operare; digitizarea proceselor de bază ale afacerii şi crearea de noi fluxuri de venituri.

Calitatea de Lider Digital nu se limitează doar la companiile nou înfiinţate, deşi acestea au avantajul de a nu fi împovărate cu sisteme învechite şi culturi înrădăcinate. ”Este bine cunoscut faptul că organizaţiile care sunt de mai mult timp pe piaţă sunt mai cunoscute şi au deja o bază de clienţi existentă, iar de cele mai multe ori au şi resurse care să susţină digitalizarea afacerii lor”.

Cei şase paşi pe care organizaţiile îi pot urma pentru a diminua riscul eşecului şi pentru a evolua cu succes în digitalizarea afacerii lor sunt:

1.     Educarea si atragerea directorilor executivi in procesul de digitalizare a afacerii

2.     Reorganizarea companiei pentru a fi agilă şi deschisă către inovare

3.     Susţinerea unui ecosistem de capabilităţi în cadrul companiei

4.     Promovarea autonomiei in folosirea tehnologiei in afaceri

5.     Acceptarea necesitaţii de a renunţa la tehnologiile vechi

6.     Inserarea programelor de schimbare a culturii organizaţionale în toată compania

"Natura exponenţială a schimbării cu care ne confruntăm necesită o înţelegere rapidă a principalelor motoare ale schimbării, precum şi o aliniere rapidă la această nouă realitate. Digitalizarea unei afaceri existente nu este un proces trivial. Aceasta necesită utilizarea celor mai noi tehnologii pentru a conduce dematerializarea atât a modelelor de afaceri, cât şi a modelelor de livrare a produselor si serviciilor. Nu toate companiile care pornesc în această călătorie reuşesc de la bun început, iar unele dintre acestea pierd oportunităţi importante pe parcurs. Ceilalţi devin Liderii Digitali ai acestor noi ecosisteme", declară Ciprian Negura, Senior Manager - Management Consulting în KPMG România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO