Companii

KPMG: Pandemia schimbă comportamentul de consum: Aproape jumătate dintre consumatori spun că sunt îngrijoraţi de securitatea financiară, preferă să cumpere online şi toţi au în plan reducerea cheltuielilor în următorul an

KPMG: Pandemia schimbă comportamentul de consum: Aproape...

Autor: Roxana Rosu

10.12.2020, 11:42 129

Aproape jumătate dintre consumatori spun că sunt îngrijoraţi de securitatea financiară proprie în anul 2021 şi toţi estimează că vor cheltui mai puţin în următoarele 6-12 luni şi că vor prioritiza economisirea, arată un studiu realizat de KPMG la nivel global.

“Încrederea în branduri se diminuează, iar liderii în afaceri trebuie să satisfacă în primul rând nevoia de siguranţă a consumatorilor şi angajaţilor. În acelaşi timp, companiile trebuie să ajusteze scopurile astfel încât să includă politicile de mediu şi sociale ale clienţilor. Calea către succes trece prin implementarea rapidă a tehnologiilor digitale, un aspect esenţial pentru reducerea costurilor şi acoperirea nevoii clienţilor pentru comerţ online, gestionarea riscului IT, simplificarea ofertei şi asigurarea unei diferenţieri a brandului”, a adăugat Robert Maxim, Partener Consultanţă în Afaceri, KPMG în România.

Raportul evaluează opinia a 75.000 de consumatori din 12 pieţe şi examinează nevoia companiilor de a îşi schimba gândirea şi modalitatea de operare ca răspuns la schimbările de comportamente aduse de pandemie.

Trendurile cheie observate includ:
• Doi din 5 consumatori (43%) sunt îngrijoraţi de securitatea financiară proprie în anul 2021
• Mai mult de o treime (36%) dintre consumatori acordă prioritate economiilor în detrimentul cheltuielilor
• 37% lucrează de acasă, iar 60% estimează că telemunca va continua şi în viitor
• Unul din 5 respondenţi (20%) doreşte să lucreze de acasă cât mai mult
• Încrederea în transportul în comun a scăzut cu 37% faţă de perioada pre-COVID-19
• Cheltuielile nete ar putea scădea cu 21% în următoarele 6-12 luni, comparativ cu perioada pre-COVID-19
• Aproape jumătate (45%) dintre respondenţi estimează că principala conexiune cu brandurile va fi prin canale digitale
• “Valoare pentru bani” este criteriul principal de achiziţie pentru 63% dintre respondenţi.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO