Companii

L'Oréal: Nu ne vom mai intalni cu cresterea din 2008

L'Oréal: Nu ne vom mai intalni cu cresterea din 2008
30.08.2009, 18:07 139

L'Oréal Romania, una dintre cele mai mari companii de cosmetice la nivel local, a rulat anul trecut 65,1 mil. euro, cu 10 mil. de euro mai mult comparativ cu anul anterior, dar pentru 2009 vede o diminuare la jumatate a ritmului de crestere, care se va ridica la maximum 10%.

„Deschiderile masive de unitati in comertul modern, coroborat cu apetitul pentru consum al romanilor au determinat o crestere de aproape 20% anul trecut. Am avut o crestere organica la care au contribuit produsele de colorare si ingrijire a parului, dar am apelat si la tehnologii noi, lansand alte game de produse si numeroase campanii de marketing. Si in 2009 va creste piata, dar dinamica nu va mai fi atat de mare, cresterea fiind de circa 10%", a declarat pentru ZF Richard Matalon, country manager al L’Oréal Romania.

Compania a raportat in 2008 un profit de 6,4 mil. euro, de la 4,9 mil. euro in 2007. Anul trecut, compania a recrutat aproape 30 de persoane, ajungand astfel la 130 de angajati.

L’Oréal isi imparte produsele in trei divizii, in cea de mass-market, in cea a dermatocosmeticelor si in divizia profesionala, in ultimii ani punand foarte mare accent pe cea de-a doua categorie, pe care a extins-o in marile lanturi de farmacii. Din categoria produselor mass-market, o contributie importanta o au vopselele de par si produsele de ingrijire a fetei si a corpului.

Cel mai vechi brand adus de companie dupa '90 si plasat ca marca premium a fost L’Oréal Paris, care acum cuprinde mai multe categorii, atat cosmetice, cat si vopsele pentru par si care reprezinta 25%-30% din vanzarile totale ale companiei, potrivit informatiilor anterioare ale L’Oréal.

Pe locul doi este Garnier, un brand pentru categoriile cu venituri medii, care contribuie cu 15%-20% la cifra de afaceri a L’Oréal. Produsele pentru barbati, lansate anul trecut, nu au reusit sa depaseasca insa 2% din portofoliul total de produse.

„Am introdus produsele pentru barbati atat in categoria de masa, Menexpert, cat si in divizia de profesionale, L’Oréal Professionnel Homme. Strategia continua si pe produsele dermatocosmetice, cu Vichy Homme", explica Matalon modul in care incearca sa castige cota de piata pe acest segment de produse. L’Oréal concureaza cu Beiersdorf, care detine marca Nivea, dar si cu P&G, Unilever sau Henkel.

AFACERI DE LA ZERO