Companii

La 23 de ani, Carlo Stefanel restructureaza afacerea locala. Cunoscutul lant vrea sa devina brand premium pentru ca pe segmentul mediu concurenta este foarte mare

La 23 de ani, Carlo Stefanel restructureaza afacerea locala
14.12.2009, 23:08 633

Stefanel, primul retailer strain intrat direct in Romania in1991, a decis sa schimbe conceptul magazinelor, trecand de lanivelul de venituri peste medie la nivelul foarte ridicat, ceea cepresupune o reorganizare a intregului business, de la relocarileunitatilor care "nu mai corespund imaginii actuale" la analiza unorspatii "mai bune".

Carlo Stefanel, 23 de ani, noul general manager al StefanelRomania, care a preluat operatiunile la nivel local din februarie2009, a inceput deja sa faca ajustari.

"Am renuntat la magazinele care nu se mai pliaza pe noulconcept. Am inchis magazinul din Plaza Romania, dupa finalizareacontractului, si pe cel din Auchan Titan, care functiona in sistemoutlet", a declarat pentru ZF Carlo Stefanel, general manager alStefanel Romania si fiul lui Giuseppe Stefanel, presedintelegrupului.

Competitie prea mare pe segmentul mediu

Compania, care are o retea de 12 magazine la nivel local, aplicastrategia globala de "desprindere" de competitorii care seadreseaza segmentul mediu si peste mediu si tinteste publicul "carepana acum consuma produse de lux".

"Pe segmentul mediu, competitia este foarte mare, retaileriivand aceleasi produse. Noi nu ne plasam pe segmentul de lux, dartendinta este ca aceia care consumau pana acum produse de lux saintre acum in magazinele noastre pentru ca au loc schimbari in ceeace priveste cererea. Oamenii care isi schimbau masina la fiecaredoi ani, acum o schimba la cinci ani, de exemplu", este de pareresi Giuseppe Stefanel, care considera ca noua strategie va "prinde"si pe piata locala.

Schimbarea se simte cel mai mult la nivel de expansiune,compania incercand sa isi restranga businessul la "spatii stradale"sau centre comerciale bine cotate, unde poate avea competitie dinrandul brandurilor premium.

"Nu vrem sa producem pentru marea masa, nu vrem sa ajungem la 20de magazine. Daca avem 10 magazine bine pozitionate, ne-am atinstargetul pe Romania", explica Giuseppe Stefanel.

"Chiar daca am renuntat la doua magazine pana acum si poate vommai inchide altele, asta nu inseamna ca vrem sa renuntam la piatadin Romania", il completeaza Carlo Stefanel, care anunta ca in 2010vor mai avea loc doua relocari de magazine, unul dintre acestaputand fi unitatea din galeria hotelului Marriott.

20 din 100 de angajati au fostdisponibilizati

In acest an, cele mai mari scaderi in magazinele Stefanel, decirca 20% (in lei) au fost inregistrate in magazinele plasate incentrele comerciale, potrivit directorului general al StefanelRomania. Estimarile Stefanel pentru piata locala arata o cifra deafaceri pentru 2009 de circa cinci milioane de euro, in scadere cu12% fata de anul anterior cand a rulat 5,6 mil. euro. Aceastadiminuare a determinat taieri de costuri in interiorul companiei,circa 20 de angajati din cei 100 fiind disponibilizati.

"Intentionam sa reducem costurile cu circa 10%", spune GiuseppeStefanel, care lasa implementarea strategiei pe mana fiului sau de23 de ani, acesta urmand sa controleze din Romania operatiunilecelor 12 magazine din toata tara.

Postul pe care il ocupa astazi fiul lui Stefanel a fost ocupatanterior de Lucio Manfreda care, dupa ce a parasit compania in carea condus opt ani, a inceput sa dezvolte la nivel local brandulitalian Sasch, intrat in prima parte a acestui an cu primul magazinin Plaza Romania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO