Companii

Lactalis a desemnat o romanca de 36 de ani sa conduca operatiunile de marketing

14.12.2008, 15:39 533

Geanina Babiceanu, 36 de ani, absolventa a Academiei de Studii Economice din Bucuresti, a detinut timp de patru ani si jumatate functia de marketing manager al producatorului Intersnack Romania, companie care detine in portofoliu marci precum Chio Chips sau Pom-Bar.

"Geanina a fost angajata companiei pana la data de 1 decembrie a acestui an", au declarat pentru ZF reprezentantii producatorului de chipsuri.
Anterior, ea a facut parte din echipa Kraft Foods timp de trei ani, ca brand manager al marcii Poiana, dupa ce mai bine de un an a detinut functia de account manager al agentiei de cercetare a pietei AC Nielsen.
Babiceanu va fi primul director de marketing al companiei, tinand cont ca in perioada in care grupul LaDorna era detinut de Jean Valvis, aceasta functie era indeplinita chiar de antreprenorul elvetian. Grupul francez nu a dorit sa comenteze numirea directorului de marketing.
Lactalis a adus primii manageri de origine franceza la conducerea operatiunilor din Romania in luna august a acestui an, imediat dupa ce tranzactia prin care Valvis a realizat exit-ul din afacerea LaDorna a fost aprobata de Consiliul Concurentei.
In acel moment, francezii au numit expati in pozitii cheie precum cea de director de productie al fabricii de la Vatra Dornei, cea director financiar, mandatul de director general fiindu-i atribuit francezului Wilfried Lebas. Producatorul francez de lactate si-a dorit o achizitie pe piata locala a lactatelor inca din 2004, an in care a intrat pe piata din Republica Moldova. In ultimii ani, francezii au continuat sa realizeze achizitii in Europa de Est si sa poarte discutii cu proprietarii businessurilor din lactate de pe piata romaneasca, dar fara niciun rezultat.
Anul acesta, francezii au achizitionat grupul LaDorna, format din Dorna, Dorna Lactate si Dorna Helas, companie de distributie infiintata in Grecia, de la omul de afaceri Jean Valvis in cadrul unei tranzactii estimate intre 70 si 90 de milioane de euro. De la momentul achizitiei, reprezentantii filialei locale a grupului francez nu au facut nicio declaratie publica, refuzand pana in prezent toate solicitarile de interviu adresate de ZF.
LaDorna a finalizat anul trecut cu afaceri de 38 mil. euro, nivel apropiat de cel raportat in 2006, si un profit operational de 4 mil. euro.
Lactalis, producatorul untului President, este al doilea mare producator de lactate din lume cu un rulaj de 9,6 mld. euro la nivelul anului 2007.
Piata locala a lactatelor, estimata la 1,3 miliarde de euro in 2008, a inregistrat in ultimii ani unul dintre cele mai rapide ritmuri de crestere din industrie, ceea ce a atras atentia mai multor investitori straini. De aceea, desi Lactalis a castigat un loc intre primii cinci producatori locali de lactate prin achizitia grupului LaDorna, are drept competitori directi atat filialele multinationalelor Friesland si Danone, liderii pietelor de lactate proaspete si iaurturi, dar si giganti ai industriei, ca Muller sau Yoplait, intrat anul trecut prin intermediul parteneriatului cu producatorul israelian Tnuva.
 
Pasii intrarii Lactalis
21 aprilie - Jean Valvis anunta intr-un interviu acordat ZF vanzarea grupului LaDorna catre Lactalis
22 aprilie - Grupul francez Lactalis da un comunicat de presa anuntand achizitia din Romania
iulie - Consiliul Concurentei aproba tranzactia dintre Lactalis si LaDorna
august - sunt numiti primii expati la conducerea LaDorna, respectiv directorul general al companiei, Wilfried Lebas, directorul financiar si directorul de productie al fabricii de la Vatra Dornei
decembrie - Geanina Babiceanu este numita director de marketing al LaDorna.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO