Companii

Lafarge şi Holcim renegociază conducerea noului grup pentru a salva fuziunea

AFP/Mediafax Foto

AFP/Mediafax Foto

Autor: Cristi Moga

19.03.2015, 00:03 324

Acţionarii producătorilor de ciment Holcim şi Lafarge, al căror proces de fuziune a intrat în impas la începutul acestei săptămâni, au readus la masa negocierilor poziţia de CEO al noului grup, care conform acordului din aprilie 2014 ar fi trebuit să îi fie încredinţată francezului Bruno Lafont, şeful Lafarge.

Surse citate de Wall Strret Journal susţin că cele două consilii de ad­ministraţie ale producătorilor de ciment s-au întâlnit separat marţi pentru a reanaliza poziţia de CEO, iar jurnaliştii Reuters afirmă, citând surse apropiate discuţiilor, că unul dintre scenarii este ca grupul nou format să aibă doi preşedinţi – Bruno Lafont şi Wolfgang Reitzle, actualul preşedinte al Holcim.

La începutul săptămânii, elveţienii de la Holcim au anunţat că nu pot continua procesul de fuziune fără a rediscuta termenii schimbului de acţiuni, după ce valoarea de piaţă a celor două companii a evoluat diferit pe parcursul ultimului an, dar şi aspecte de „guvernanţă“, fără a menţiona explicit poziţia de CEO.

În replică, francezii de la Lafarge s-au arătat dispuşi să renegocieze rata de schimb, dar nu şi aspectele referitoare la conducerea viitorului grup în cadrul căruia fiecare din cele două companii va avea şapte membri în consiliul de administraţie.

WikiZF: Profilul companieiLafarge

Cele două părţi ar trebui să ajungă în scurt timp la un consens dacă vor să continue fuziunea, ţinând cont că grupul irlandez CRH, care ar trebui să cumpere mai multe active ale Lafarge, inclusiv fabricile din România, are programată o şedinţă a acţionarilor chiar astăzi, 19 martie, pentru a decide cu privire la tranzacţie.

WikiZF: Profilul companiei Holcim

Fără această vânzare, autorităţile antitrust nu ar accepta fuziunea în mai multe pieţe în care poziţia celor două grupuri este dominantă, situaţie valabilă şi în România.

La nivel mondial, fuziunea celor două grupuri ar forma un jucător cu vânzări anuale de circa 40 de miliarde de euro, în timp ce pentru România ar reprezenta şansa irlandezilor de la CRH de a intra direct pe podiumul producătorilor de ciment, alături de LafargeHolcim şi germanii de la Heidelberg Cement.