Spartan, companie înfiinţată în 2012, a decis să profite de apetitul românilor pentru excursii în Grecia, una dintre cele mai populare destinaţii de vacanţă în rândul turiştilor locali, şi a lansat o reţea de restaurante cu specific grecesc.
„Spartan nu este un concept 100% grecesc, ci are propria filozofie şi versiune în ceea ce priveşte pregătirea proaspătă a preparatelor“, spun reprezentanţii companiei.
Ziarul Financiar va prezenta în următoarea perioadă o serie de afaceri din România care se extind în sistem de franciză, precizând atât costurile aferente unui astfel de business, cât şi planurile de viitor ale acestor companii. Ziarul Financiar va lansa împreună cu compania de consultanţă Inventure Franchise Consulting în luna decembrie a acestui an a doua ediţie a Catalogului francizelor din România.
În acest moment, sub numele Spartan funcţionează 10 restaurante proprii şi 8 în franciză, compania fiind prezentă în Bucureşti, dar şi în oraşele mari din ţară, Arad, Braşov, Cluj, Iaşi sau Timişoara. Potrivit datelor furnizate de companie, anul trecut Spartan a vândut gyros şi tzatziki de 4 milioane de euro şi crede că va încheia anul acesta cu 5 milioane de euro.
Investiţia minimă într-un astfel de restaurant porneşte de la 60.000 de euro şi poate ajunge până la 95.000 de euro. Planurile companiei sunt de a se extinde la nivel naţional, motiv pentru care Spartan caută parteneri în vederea dezvoltării.
Taxa de franciză este de 10.000 de euro, durata contractului de franciză fiind de 5 ani de zile. Acesteia i se adaugă o redevenţă lunară de 3% şi o contribuţie lunară la bugetul de marketing de 1% din încasări.
Planurile de extindere ale companiei sunt confirmate şi prin intermediul anunţurilor de angajare afişate pe site-ul de prezentare.
Astfel, Spartan caută în acest moment casieri, ospătari, tăietori, dar şi manageri şi agenţi de vânzare.
Pe piaţa de profil a restaurantelor cu mâncare grecească există mai mulţi jucători, însă sunt de mici dimensiuni, respectiv companii care operează doar una-două unităţi.