♦ Grupul a fost fondat în anul 2012 de Ştefan Mandachi, iar în 2023 compania Strong MND Corporation, care operează businessul din HoReCa, precum şi marca Spartan, au fost vândute.
Lanţul de restaurante Spartan vrea să se extindă pe pieţele externe în sistem de franciză, acesta fiind un model pe care l-a testat deja pe plan local. Cât priveşte alte ţări decât România, compania a deschis un restaurant propriu în Spania, unde a analizat rezultatele iniţiale înainte de a decide că este posibilă dezvoltarea.
„Suntem prezenţi în Castellon, Spania, cu o singură unitate, dar urmează să demarăm procesul de francizare în această ţară. Până acum am testat conceptul şi am învăţat piaţa. Tot în 2024, vrem să intrăm în Polonia şi în Anglia - deja am încheiat colaborări cu agenţii care să ne sprijine dezvoltarea“, spune Gabriel Melniciuc, general manager al Spartan.
Businessul a fost fondat în anul 2012 de către omul de afaceri Ştefan Mandachi, care a dezvoltat timp de aproape un deceniu o reţea de restaurante active pe segmentul fast food. În 2023, compania Strong MND Corporation, care operează businessul din HoReCa, precum şi marca Spartan, au fost preluate de către Remus Cosovanu, primul investitor francizat al brandului, şi de Răzvan Nanuş, francizat la rândul său.