Companii

Lanţul OBI mai are 20 mil. euro pentru investiţii în România

Lanţul OBI mai are 20 mil. euro pentru investiţii în România

Autor: Diana Tudor Stoica

29.09.2010, 23:35 52

Reţeaua germană OBI, deţinută de grupul Tengelmann, cel mai noujucător din retailul local de bricolaj, intenţionează să menţină în2011 nivelul investiţiilor din acest an, de 20 de milioane de euro,bani care vor fi destinaţi deschiderii de noi magazine.

"Vrem să mai deschidem două-patru magazine în cursul anuluiviitor, oraşele pe care le vizăm pentru dezvoltarea acestora fiindTimişoara, Craiova, Constanţa, Cluj sau Braşov. Abia după ce vom fiprezenţi în oraşele mari ne vom uita şi la cele mici. Ţinta noastrăeste în continuare de a avea 20 de magazine în România", a declaratDieter Messner, membru în board-ul retailerului german de bricolajOBI la nivel internaţional, completând ce investiţiile necesareacestor deschideri vor fi realizate integral din fonduriproprii.

El susţine că în acest moment nu a fost demarată construcţiaunui nou magazin, dar că managementul poartă negocieri pentruînchirierea de noi spaţii, principalul oraş vizat fiindBucureştiul. "Dacă îmi dai patru locaţii bune în Bucureşti pentrunoi magazine OBI le iau imediat. Am vrea să mai avem două-treimagazine în Bucureşti, dar totul depinde de ce se va întâmpla înperioda următoare", a mai spus Messner.

Retailerul german de bricolaj va deschide săptămâna aceasta înCapitală cel de-al şaptelea magazin din România, după cele douăinaugurate anul acesta în Ploieşti şi Sibiu. Investiţia medie pefiecare unitate este de circa 5 mil. euro.

OBI România, companie cu 433 de angajaţi la finalul lui 2009, aînregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 32,5 mil. euro, decirca şase ori mai mare decât cea obţinută în anul precedent. Înaceeaşi perioadă însă pierderile companiei au crescut cu peste 30%,la 12,3 mil. euro.

Printre principalii competitori ai OBI pe plan local se numărăcompaniile Praktiker România, Hornbach România, BauMax, Dedeman,Bricostore şi Mr. Bricolage.

AFACERI DE LA ZERO