Companii

Lanţurile de librării şi editurile: Vânzările din online au crescut cu până la 50%, dar nu suficient pentru a compensa declinul de până la 70% din offline. Pe pieţele externe au existat voci care au spus că situaţia actuală - pandemia şi izolarea la domiciliu a unui număr mare de oameni - ar putea conduce la o creştere a pieţei de carte

Lanţurile de librării şi editurile: Vânzările din online au crescut cu până la 50%, dar nu suficient pentru a compensa declinul de până la 70% din offline. Pe pieţele externe au existat voci care au spus că situaţia actuală - pandemia şi izolarea la domiciliu a unui număr mare de oameni - ar putea conduce la o creştere a pieţei de carte

Autor: Cristina Roşca

18.03.2020, 19:52 123

Lanţurile de librării şi editurile spun că declinul vânzărilor din offline a ajuns şi la 70%, astfel că deşi comenzile din online au crescut, avansul nu este suficient pentru a compensa. În România, online-ul contribuie cu circa 25-30% la piaţa de carte estimată la 80-100 mil. euro, conform datelor existente, astfel că în continuare unităţile fizice sunt dominante. Există însă şi magazine online cu vânzări importante de carte precum libris.ro sau elefant.ro, dar reprezentanţii celor două companii nu au dorit să răspundă solicitării ZF privind evoluţia comenzilor în această perioadă.

Lanţul de librării Cărtureşti, controlat de Nicoleta Iordan şi de Şerban Radu, a pierdut 70% din vânzările din offline, pe când online-ul a crescut cu circa 40%. În acest context, avansul vânzărilor din online este insuficient pentru a acoperi minusul din librăriile fizice, spune Şerban Radu, cofondatorul Cărtureşti.

 

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO