Lasselsberger Ceramics România, producătorul local de plăci ceramice şi deţinător al brandului Cesarom, a înregistrat anul trecut un avans de 20% a afacerilor şi estimează menţinerea tendinţei de creştere şi în acest an, precum şi creşterea exporturilor, acestea urmând să reprezinte 10% din vânzările grupului.
Estimările au la bază investiţii de peste 9 milioane de lei, direcţionate în mărirea capacităţilor de producţie şi calitatea acesteia.
Anul trecut, grupul de companii format din Sanex SA şi Lassenberger SA a raportat afaceri de 158 mil. lei, şi estimează o majorare uşoară şi pentru anul curent, precum şi o redresare a profitului, după ce în 2019 acesta a fost impactat cu 8,5 mil.lei, pe fondul OUG 114/2018, ce a determinat în principal creşterea preţurilor la serviciile de energie.
Având în vedere evenimentele din ultima perioadă, reprezentanţii companiei afirmă că piaţa locală de plăci ceramice ar putea să înregistreze un declin de până la 10-15%, comparativ cu 2019. Astfel, în 2020, piaţa ar putea ajunge, în acest scenariu, la un volum de cca. 31-32 mil. m2.
„Criza pandemică a creat însă un avantaj competitiv pentru noi, în calitate de producător autohton. Românii au început să devină tot mai conştienţi de faptul că produsele fabricate în România sunt la fel de atractive din punct de vedere calitativ şi estetic, comparabile cu orice produs de import. Acum suntem, probabil, mai sensibili decât oricând faţă de produsele fabricate în România”, a declarat Petrişor Grindeanu, Director General Sanex.