Lipsa autostrăzilor peste Carpaţi deja a împărţit ţara în două, în condiţiile în care cele mai mari noi investiţii sunt atrase cu precădere de Transilvania, în timp ce lipsa unei autostrăzi care să treacă munţii face aproape imposibilă venirea unor investiţii concentrate pe export la sud sau est de munţi.
„Viitorul României depinde în acest moment de autostrăzile care trec munţii, altfel devenim două Românii distincte. Deja prezenţa autostrăzii A1 între Nădlac şi Sibiu, chiar şi cu acea porţiune întreruptă, permite livrarea «just in time» şi «just in seconds» pentru industria auto. La sud însă, există o problemă, o problemă foarte mare pentru portul Constanţa, unde activitatea este concentrată pe exportul de lemne şi cereale şi tot mai puţine containere, în timp ce portul Hamburg este supraaglomerat“, a spus Laurenţiu Duică, director al departamentului industrial Colliers International.
Stocul industrial modern din România a depăşit 4 mil. mp în primul semestru din 2019, odată cu livrarea a 240.000 mp, iar până la sfârşitul anului 2020 urmează a fi livraţi încă aproape un milion de metri pătraţi.