Companii

LCR Jeans investeste 3 mil. euro in extinderea magazinelor Lee Cooper

LCR Jeans investeste 3 mil. euro in extinderea magazinelor Lee Cooper

Articolele din denim raman cele mai cautate din brand, acestea contribuind in cea mai mare masura la realizarea cifrei de afaceri pe plan local

04.08.2008, 17:55 151

"Pana la sfarsitul lui 2008 vom mai deschide intre doua si patru unitati in centre comerciale precum Cora Esplanada, Fashion House sau Arena Grand Berceni, toate din Capitala, si intr-un mall din Galati. Planul de dezvoltare este insa mult mai ambitios, urmand ca pana la sfarsitul anului 2009 sa functioneze cel putin 50 de magazine sub brandul Lee Cooper", a declarat pentru ZF Ronen Haliva, administratorul LCR Jeans, care detine 45% din companie.
Reteaua de magazine in care sunt comercializate articolele Lee Cooper este una dintre cele mai mari la nivel local, fiind extinsa pe tot cuprinsul tarii, atat in marile centre comerciale, cat si in spatiile stradale.
Potrivit conducerii companiei, suprafata necesara pentru functionarea optima a unui magazin Lee Cooper este de 150 de metri patrati, iar investitia pe metru patrat se situeaza intre 800 de euro si 1.000 de euro. Asta inseamna ca firma si-a stabilit deja pentru extindere un buget de aproximativ trei milioane de euro. In functie de suprafata, de sezon, dar si de amplasarea magazinului, acesta poate avea articole cu o plaja cantitativa larga, intre 3.000 si 6.000 de bucati, cea mai mare pondere, de pana la 60%, detinand-o in continuare articolele din jeans. "Este adevarat ca jeansul ramane in continuare punctul forte al companiei, dar avand in vedere ca piata de fashion s-a diversificat foarte mult in ultimul timp, prin intrarea pe piata a brandurilor mari, nici Lee Cooper nu se poate limita in a comercializa un singur produs. De aceea am diversificat incet, incet si modelele de textile, incaltaminte si accesorii", a mai spus Haliva.
Articolele din denim, in special pantalonii, raman insa cele mai cautate din brand, acestea contribuind in cea mai mare masura la realizarea cifrei de afaceri a LCR Jeans. Compania a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de peste 10 milioane de euro, iar pentru acest an extimeaza ca va rula afaceri in crestere cu 40%. " Pentru 2008 ne-am bugetat o crestere a cifrei de afaceri cu 20% pentru magazinele existente, dar dezvoltarea previzionata pentru perioada urmatoare va urca afacerile la peste 14 milioane de euro", explica administratorul companiei.
Contributia magazinelor pe care compania le are deja in portofoliu se datoreaza si programului de renovare si schimbare a conceptului Lee Cooper. Concurenta acerba pe piata retailului de fashion determina jucatorii sa investeasca masiv in noua "fata" a magazinelor deschise sub brandul pe care il reprezinta. De curand magazinul Lee Cooper situat in zona Universitatii, de exemplu, a trecut printr-un proces de modernizare care a costat aproximativ 150.000 de euro. O noua strategie de marketing la care va apela pe viitor LCR Jeans, pentru a-si sustine vanzarile, este diversificarea portofoliului de produse.
"Vom dezvolta o colectie clasica, dar si una pentru copii incepand cu varsta de 2 ani", zice Haliva.
Pretul mediu al articolelor Lee Cooper intr-un magazin cu acelasi nume ajunge la 30 de euro.
Ronen Haliva a infiintat in 2004 compania LCR Jeans, care comercializeaza brandul Lee Cooper in Romania, intrand astfel pe o piata dominata de marci precum Levi's, Motor Jeans sau Little Big. Acesta nu este singurul israelian care a venit in Romania pentru a porni o afacere in domeniul de fashion. Si Kenvelo, detinut de asemenea de doi israelieni, a reusit sa se impuna pe piata locala, acesta ocupand locul al doilea, dupa Steilmann, in ceea ce priveste numarul impresionant de magazine ( 65 de unitati).
In ceea ce priveste piata locala de fashion, Haliva considera ca intrarea marilor companii a insemnat o etapa prin care cumparatorul roman a trecut mult prea repede, fiind influentat mai ales de trendul impus de noii veniti, de a face cumparaturi numai pe baza de oferte promotionale si reduceri de pret. "Acest lucru se observa in volumul vanzarilor carora nu le poti identifica un ritm sustinut, ci unul sinuos. De asemenea, costul utilitatilor si al traiului zilnic a facut ca publicul larg sa fie atras numai de campaniile de reduceri promotionale substantiale", a incheiat Haliva.

Lee Cooper concureaza pe piata confectiilor din denim cu marci renumite precum Levi's, Little Big, Diesel sau Motor Jeans

Cu 31 de magazine in prezent, LCC Jeans are una din cele mai mari retele de fashion din Romania

Pana la sfarsitul lui 2009 vor fi peste 50 de magazine Lee Cooper in toata tara

Compania va deschide anul acesta pana la patru magazine, toate situate in centre comerciale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO