Companii

Lecţia pe care Grecia a înţeles-o în energie, dar România a ratat-o. Georgios Stassis, PPC: Modelul nostru integrat de business ne permite să avem o poziţie puternică în sud-estul Europei. Avem tot ce ne trebuie pentru a trece de preţuri mari, mici sau prin volatilităţi extreme

Georgios Stassis, preşedinte şi CEO al grupului PPC: Suntem pregătiţi pentru fluctuaţiile de preţ datorită modelului nostru integrat care ne oferă protecţie în vremuri caracterizate de volatilitate extremă. Când am pierdut pe generare, am câştigat pe retail şi invers. Mai departe, activele flexible ne vor permite să fim echilibraţi când producţia de energie verde nu ne ajută. Suntem convinşi că strategia noastră integrată este optimă şi ne va permite să creştem. Avem tot ce ne trebuie pentru ca să trecem de preţuri mari, mici sau de volatilitate.

Georgios Stassis, preşedinte şi CEO al grupului PPC: Suntem pregătiţi pentru fluctuaţiile de preţ datorită modelului nostru integrat care ne oferă protecţie în vremuri caracterizate de volatilitate extremă. Când am pierdut pe generare, am câştigat pe retail şi invers. Mai departe, activele flexible ne vor permite să fim echilibraţi când producţia de energie verde nu ne ajută. Suntem convinşi că strategia noastră integrată este optimă şi ne va permite să creştem. Avem tot ce ne trebuie pentru ca să trecem de preţuri mari, mici sau de volatilitate.

Autor: Roxana Petrescu

15.11.2024, 09:00 2430

♦ Niciuna dintre companiile energetice din România nu funcţionează după un model integrat de business, aceasta fiind una dintre cele mai importante lecţii de strategie pe care piaţa locală le-a ratat în sectorul cheie al energiei ♦ Grecia, în schimb, spune o altă poveste, iar prin PPC are acum ambiţii şi rezultate la nivel regional.

Grupul energetic elen PPC a terminat pri­me­le nouă luni ale anului cu venituri de 6,6 miliarde de euro, peste cele 5,5 miliarde de euro din perioada similară a anului trecut, şi cu un EBITDA ajustat de 1,35 mld. euro, peste cele 0,94 de miliarde de euro din primele nouă luni din 2023. În creşterea acestor rezultate, opera­ţiunile din România au contat mult.

PPC a devenit unul dintre cei mai mari jucători din piaţa energiei din Ro­mânia după ce au preluat toate ac­ti­vele pe care le aveau italienii de la Enel într-o tranzacţie de 1,2 mld. euro. Mai departe, în vara acestui an, grecii au mai semnat o tranzacţie ma­joră. În august, PPC a anunţat că a încheiat un acord obligatoriu cu Evryo Group (fostul CEZ România), deţinut de fonduri gestionate de Macquarie Asset Management, pen­tru a achiziţiona portofoliul său de ge­ne­rare de energie regenerabilă din România, care este compus din 629 MW de energie din surse regenerabile în exploatare şi aproximativ 145 MW active aflate în dezvoltare. Acordul are o valoare totală a întreprinderii de aproximativ 700 de milioane de euro, iar evaluarea generală este în con­formitate cu tranzacţiile anterioare de pe piaţă, suma totală fiind supusă ajustărilor obişnuite, a anunţat la momentul semnării tranzacţiei grupul elen. Prin această tranzacţie, PPC a ajuns la un portofoliu de energie re­generabilă de peste 1,3 GW, capaci­tate cu care a devenit cel mai mare ju­cător din acest segment în România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro