Companii

Leder & Schuh face un magazin de pantofi de 500 mp

Leder & Schuh face un magazin de pantofi de 500 mp

Austriecii vor aduce brandul Humanic prezent deja in alte tari din Europa Centrala si de Est

15.05.2007, 18:35 168

Holdingul Leder & Schuh AG, cel mai mare retailer austriac de incaltaminte si unul dintre primii sase retaileri din Europa, si-a anuntat intrarea pe piata locala pentru anul viitor, tintind un loc in topul primilor trei retaileri de incaltaminte din Romania.
"Pe toate pietele pe care intram urmarim obtinerea unui loc printre primii trei retaileri de incaltaminte din tara respectiva. Desigur, trebuie sa tinem cont de situatia economica generala, de competitie si de disponibilitatea spatiilor necesare", a declarat pentru ZF Gerald Zimmermann, managing director al Leder & Schuh pentru Cehia, Polonia si Slovacia. Zimmermann va prelua de anul viitor si conducerea operatiunilor din Romania.
"Primul magazin va fi inaugurat anul viitor, in Bucuresti", a completat el, fara a preciza la ce valoare ar urma sa se ridice investitia. Zimmermann nu a oferit informatii privind numarul total de unitati din Romania si nici locatia exacta a primului magazin.
Magazinele cu care compania intentioneaza sa intre pe piata locala se numesc Humanic si sunt un concept multi-brand, cu o suprafata de minim 500 de metri patrati. Amplasarea magazinelor variaza, compania detinand pe alte piete pe care este prezenta atat locatii in centre comerciale, cat si locatii la strada.
Ca si marime, magazinele de incaltaminte Humanic ar urma sa concureze cu retailerul local Leonardo, care detine magazine cu suprafete intre 200 si 1.000 mp. Conceptul austriecilor propune acelasi mix de produse, adresate atat femeilor, cat si barbatilor sau copiilor, de la incaltaminte fashion pana la incaltaminte sport. Grupul Leder & Schuh este deja prezent pe piata de incaltaminte din Austria, Germania, Slovacia, Cehia, Polonia, Slovenia si Ungaria si a realizat anul trecut pe aceste piete o cifra de afaceri consolidata de 406,3 milioane de euro, in crestere cu 9% fata de 2005.
Leder & Schuh opereaza un numar de 300 de magazine, deschise sub diferite branduri, precum Corti, Dominici, Top Schuh, Shoe 4 You sau Jello, fara a detine insa facilitati de productie.
Pe piata locala, compania ar urma sa concureze cu retaileri ca Leonardo, Benvenuti, Otter, Musette sau Vicina, jucatori cu o pozitie destul de bine consolidata.
Potrivit lui Zimmermann insa "piata din Romania este extrem de interesanta pe segmentul fashion", anticipandu-se cresteri importante ale sumelor cheltuite pe articolele de moda odata cu cresterea nivelului de trai.
Compania a inceput deja angajarile prin intermediul firmei de recrutare Neumann, pozitiile cautate fiind cea de manager de vanzari si director financiar.
Intentia companiei austriece de a intra pe piata locala vine intr-o perioada in care majoritatea retailerilor de imbracaminte si incaltaminte care opereaza deja pe pietele est-europene si-au anuntat intentia de a intra pe piata locala. Cele mai concrete planuri de pana acum sunt cele ale retailerului estonian de imbracaminte Baltika, care a anuntat un plan de investitii in 20 de magazine pe piata locala pentru urmatorii trei sau patru ani.
In acelasi timp, retailerii locali au planuri ambitioase de expansiune atat pentru acest an, cat si pentru anul care urmeaza. Cea mai mare parte a extinderilor vizeaza piata interna, insa exista si companii locale care au atacat deja pietele de desfacere din Europa de Est, cum e cazul lantului Leonardo, care vizeaza locatii in Moldova, Ucraina si Turcia, dupa ce a intrat deja pe piata bulgara si ungara. Romania importa anual peste 60 de milioane de perechi de pantofi, de provenienta chineza sau indiana, pentru pantofii ieftini, sau italieneasca, intr-un procent nesemnificativ, pentru incaltamintea de lux, potrivit Organizatiei Patronale din Sectorul Pielarie si Incaltaminte. Consumul mediu anual de incaltaminte in Romania este de 2,7 perechi, spune aceeasi sursa.

Leder & Schuh in Europa
300 de magazine in Austria, Germania, Slovacia, Cehia, Polonia, Slovenia si Ungaria
cifra de afaceri 2006: 406,3 milioane de euro
3.082 de angajati
6 concepte de magazine: Corti, Dominici, Top Schuh, Shoe 4 You, Jello, Humanic
o cota de piata de 20% intre liderii de incaltaminte din Austria

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO