Companii

Lidl continuă investiţiile în România şi construieşte la Roman cel de-al cincilea centru logistic

Lidl continuă investiţiile în România şi...

Autor: Roxana Rosu

13.11.2017, 12:33 2336

Lidl continuă procesul de expansiune pe plan local şi construieşte un nou centru logistic, în localitatea Cordun, în apropierea oraşului Roman, noul depozit urmând să asigure aprovizionarea reţelei din zona Moldovei.

Compania are depozite şi în Chiajna, Nedelea (lângă Ploieşti), Iernut (lângă Tg. Mureş) şi Lugoj, centru deschis anul trecut după investiţii de circa 20 milioane euro.

Deschiderea noului centru logistic va duce la crearea a peste 200 de noi locuri de muncă, pentru toate nivelurile de pregătire profesională: de la persoane cu studii superioare, în zona administrativă, până la personal necalificat, în zona operativă. Fiecare angajat al depozitului din Roman va beneficia de o perioadă de şcolarizare în unul dintre celelalte patru centre logistice.

Cel mai mic salariu va fi de 2.315 lei brut, sumă care include şi bonurile de masă. În plus, angajaţii vor avea la dispoziţie şi alte beneficii, precum asigurare medicală privată gratuită, cursuri de perfecţionare şi programe de dezvoltare profesională.

Clădirea  va avea o suprafaţă construită totală de 44.960,00 mp, pe o suprafaţă a terenului de 132.000 mp şi va deservi 50 de magazine Lidl din zona de est a ţării.

„Angajamentul pe care îl avem, încă de la intrarea pe piaţa din România, faţă de mediul înconjurător este un factor care ne ghidează în toate operaţiunile de business. Depozitul de la Roman, ca de-altfel toate clădirile noastre noi, este gândit să fie o clădire sustenabilă, începând cu alegerea amplasării, ce permite eficientizarea logisticii, până la tehnologiile care vor fi folosite în timpul construcţiei şi la cele care vor fi implementate în activităţile de zi cu zi, odată ce va deveni funcţional.” a declarat Frank Wagner, Preşedintele Consiliului de Conducere Lidl România.

Asemenea centrului logistic inaugurat anul trecut în Lugoj, depozitul va beneficia de vestiare speciale pentru angajaţi, precum şi de o sală de mese cu o suprafaţă de aproximativ 138 mp, cu o terasă exterioară de 100 mp, unde angajaţii pot prânzul. În plus, Lidl va amenaja în curtea interioară a depozitului un teren de sport, cu o suprafaţă de 1125 mp.

 Afacerile Lidl au crescut cu circa 16% în primul semestru din acest an comparativ cu perioada similară din 2016, până la aproape 3,1 mld. lei.  Avansul a fost susţinut atât de expansiunea de circa 10 magazine pe an, cât şi de creşterea puterii de cumpărare a românilor şi implicit a consumului. Dacă ritmul se va menţine şi în a doua parte a lui 2017, cifra de afaceri va sări de 6 mld. lei.

Grupul german Lidl, prezent pe piaţa locală cu peste 200 de magazine de tip discount, are circa 1.700 de tipuri de produse pe rafturile fiecărei unităţi

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO