Companii

Lidl, credit de 50 mil. € pentru magazine în oraşele mici

Lidl, credit de 50 mil. € pentru magazine în oraşele mici

Autor: Cristina Roşca

13.02.2012, 00:06 2106

Retailerul german Lidl, prezent de mai puţin de un an pe piaţa locală, a primit aprobarea pentru un credit de 50 mil. euro de la International Finance Corporation (IFC), divizia de investiţii private a Băncii Mondiale. Banii vor fi folosiţi de discounterul german pentru expansiune.

Lidl va deschide magazine în special în oraşele cu mai puţin de 50.000 de locuitori, potrivit unui comunicat al IFC. Germanii au anunţat încă de la intrarea pe piaţă intenţia de a intra în oraşe de până la 30.000 de locuitori. În aceste centre puterea de cumpărare este mai mică decât în marile oraşe, iar preţul este principalul argument în achiziţie. Preţul este de altfel şi principala armă a Lidl în lupta cu ceilalţi retaileri.

Suma de 50 mil. euro ar fi suficientă pentre ca Lidl să deschidă 50 de magazine, în condiţiile în care investiţia medie într-un magazin este de 1 milion de euro, fără teren. De regulă retailerii cumpără terenurile cu mai multe luni înainte de începerea construcţiei efective a magazinelor.

Lidl a anunţat recent că are în plan deschiderea a 65 de magazine în acest an, urmând a ajunge la un total de 200 de unităţi. Numărul inaugurărilor din 2012, cu magazinele deschise până în prezent, va ajunge la 71, de peste trei ori mai multe decât în 2011.

IFC spune că banii pe care îi va împrumuta către Lidl vor ajuta şi businessurile locale în condiţiile în care multe dintre produsele mărci private sunt realizate în România. Printre furnizorii locali se numără Albalact, CrisTim, Angst sau Vel Pitar.

Lidl este în prezent cel mai extins lanţ de magazine din România cu 135 de unităţi. Germanii şi-au făcut intrarea în România prin preluarea în 2010 a reţelei de magazine de discount Plus de la grupul Tengelmann. Reţeaua nu a anunţat încă rezultatele aferente anului trecut.

Plus Discount a avut în 2010 pierderi de 247,7 mil. lei (58,9 mil. euro), de peste trei ori mai mari decât cele din 2009. Cifra de afaceri a companiei a crescut însă anul trecut comparativ cu 2009 de la 1,3 mld. lei (307 mil. euro) la 1,45 mld. lei (345 mil. euro).

Lidl este parte a grupului Lidl-Schwatz, din care face parte şi Kaufland.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO