Companii

Lidl şi Dedeman împart un teren de 7,2 mil. euro din Iaşi

Lidl şi Dedeman împart un teren de 7,2 mil. euro din Iaşi

Autor: Cristina Cuncea

23.03.2015, 00:04 744

Dezvoltatorul imobiliar Plaza Centers negociază cu Dedeman şi cu Lidl vânzarea unui teren de circa 46.000 de metri pătraţi în Iaşi, cu o valoare estimată la 7,28 milioane de euro.

"Dedeman a semnat un precontract pentru a cumpăra 37.000 de metri pătraţi din teren, iar Lidl vrea să cumpere 9.000 de metri pătraţi. Tranzacţia va fi realizată după ce Dedeman va obţine PUZ-ul pentru teren", au declarat pentru MEDIAFAX surse din piaţa imobiliară.

Potrivit raportului financiar al companiei, Dedeman a plătit un avans de 2 milioane de euro pentru terenul a cărui valoare este estimată în raport la 7,28 milioane de euro, cu peste 4 milioane de euro mai puţin faţă de 2013.

De asemenea, dezvoltatorul, care deţine o clădire de birouri în Bucureşti şi terenuri pentru malluri la Constanţa, Miercurea-Ciuc, Slatina şi Timişoara, a încheiat un precontract pentru cedarea drepturilor de folosinţă a unui teren de lângă Ateneu, tranzacţie care ar urma să fie încheiată în a doua parte a anului viitor.

Motivul pentru care Plaza Centers a decis să renunţe la acest teren este legat de restricţiile de construcţie impuse de autorităţi având în vedere că terenul este amplasat într-o zonă istorică protejată. Plaza Centers voia să construiască pe acel teren un centru comercial de lux.

Dezvoltatorul, deţinut de grupul israelian Elbit, a vândut anul trecut două terenuri, din Hunedoara (41.000 metri pătraţi tot retailerului de materiale de construcţii Dedeman) şi Târgu Mureş (31.500 metri pătraţi) cu 1,2 milioane de euro, respectiv 3,5 milioane de euro.

Plaza Centers vrea să vândă şi terenul de 36.500 metri pătraţi din Miercurea Ciuc, evaluat la 2,46 milioane de euro (faţă de 5,6 mil. euro în 2013) şi terenul de 26.500 mp din Constanţa, evaluat la 3,3 milioane de euro (comparativ cu 6,3 milioane de euro în 2013).

Proprietăţile din România au pierdut 51 milioane de euro, la 113,4 milioane de euro, din care 40% din devalorizarea proiectului Casa Radio, de la 130,6 milioane de euro la 87 milioane de euro.

Plaza Centers, care a intrat în reorganizare judiciară în acest an, deţine o participaţie de 75% din proiectul Casa Radio, într-un parteneriat semnat în 2006 cu Ministerul Dezvoltării. Proiectul ar urma să aibă o suprafaţă netă construită de 550.000 metri pătraţi, cu un centru comercial cu o suprafaţă închiriabilă de 76.000 metri pătraţi, dar şi spaţii de birouri, hotel, apart-hotel şi un centru de conferinţe. Compania a realizat o serie de demolări şi lucrări preliminare la acest proiect, dar a oprit investiţiile complet în 2009, după începerea crizei.

Pentru acest an dezvoltatorul israelian îşi propune să înceapă dezvoltarea unui centru comercial din Timişoara pentru care a început să caute chiriaşi.

Dedeman, cea mai mare companie din domeniul retailului cu materiale de construcţii şi amenajărilor interioare din România, este deţinută de oamenii de afaceri Dragoş şi Adrian Pavăl şi a încheiat anul trecut cu afaceri de 2,67 miliarde lei (606 milioane euro) şi un profit net de 288,3 milioane lei (65,2 milioane euro).

Reţeaua Dedeman din România numără 41 de magazine, în acest an fiind deschise 3 unităţi, la Sibiu, Deva şi Târgu-Jiu.

Compania a anunţat anterior că vrea să ajungă la o reţea de 50 de magazine în România până la finele anului viitor.

Lidl parte a grupului german Lidl & Schwartz, care mai operează pe plan local reţeaua de hipermarketuri Kaufland, are în România o reţea de peste 180 de magazine.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24