Companii

Lidl vrea să ducă 100 de tineri români la training în Germania şi Croaţia ca să-i pună şefi la noile magazine

 Lidl vrea să ducă 100 de tineri români la training în Germania şi Croaţia ca să-i pună şefi la noile magazine
24.08.2010, 23:49 2651

Retailerul deţinut de grupul LIDL&Schwarz, care ope­rează lanivel local şi hiper­marketurile cu discount Kauf­land, arepregătite 25 de te­renuri pentru ridicarea primelor magazine LIDLdin România, potrivit datelor furnizate de autorităţile locale.Printre oraşele în care s-a anunţat demararea lucrărilorretailerului german se numără Suceava, Iaşi, Brăila, Arad,Timişoara, Caracal sau Piteşti.
"Lidl face în România acelaşi lucru pe care l-a făcut în Croaţia,Suedia şi Germania: foloseşte un fel de «manual de instrucţiuni»pentru fiecare angajat pentru că are nevoie de angajaţi care săcunoască cultura companiei. Între 90 şi 100 de tineri români caresunt consideraţi «high potentials» vor pleca în Germania sau înCroaţia pentru o perioadă de cel puţin şase luni, pentru ca atuncicând se întorc în ţară să poată prelua conducerea magazinelor",spun surse din piaţa de recrutare.
Reprezentanţii LIDL nu au comentat informaţiile privind trainingulangajaţilor.
Cele două divizii Lidl şi Kaufland au intrat în România pentruprima dată în anul 2003, însă germanii au mizat în primii ani doarpe extinderea Kaufland.
Compania face recrutări prin intermediul site-urilor şi al firmelorde recrutare. Pos­turile vacante pentru care LIDL face recru­tăriîn România, potrivit reprezentanţilor com­paniei, sunt cele deresponsabil expan­siune pentru zone precum Cluj şi Moldova,asistent manager de expansiune pentru Iaşi, asistent managerachiziţii interne şi project manager construcţii tot pentruIaşi.
Pentru poziţia de responsabil expan­siune, candidaţii trebuie săfie absolvenţi de facultate şi să cunoască limba engleză la nivelavansat, iar cunoaşterea limbii germane reprezintă unavantaj.
Printre responsa­bilităţile unei astfel de poziţii se numărăidentificarea, analiza şi eva­luarea spaţiilor adecvate pentruviitoarele magazine ale LIDL, negocierea contractelor, obţinereaautorizaţiilor de construcţii de la autorităţile locale, precum şibugetarea investiţiei.

Caută tineri între 22 şi 30 de ani
Cei care vor să devină noii manageri ai magazinelor LIDL România nutrebuie să provină neapărat din zona de retail, însă suntavantajaţi dacă ştiu limba germană.
"LIDL are o politică de recrutare a oamenilor tineri, cu vârsteîntre 22 şi 30 de ani, pe care îi duc pentru câteva luni latraining pentru a-i aduce la conducerea magazinelor din România.Dacă se aprobă tranzacţia LIDL - Plus, cei mai buni dintreangajaţii Plus vor fi selectaţi în urma unui proces de evaluare,iar pentru restul magazinelor se vor face noi recrutări, urmând caaceşti angajaţi să fie implicaţi în programele de training", spunsursele citate.
Reprezentanţii LIDL România nu au confirmat dacă vor aplica aceastăpolitică de resurse umane, pentru că încă aşteaptă deciziaConsiliului Concurenţei privind intenţia de preluare a reţelei demagazine Plus, anunţată la începutul acestui an. Preluarea reţeleide 96 de magazine Plus din România ar duce grupul german LIDL &Schwartz (inclusiv Kauflan) la o cotă de piaţă de circa 65% pesegmentul retailului cu discount din România. Surse din piaţă spuncă tranzacţia, anunţată în luna februarie, are şanse să fieanulată, însă reprezentanţii autorităţii de concurenţă spun că esteprematur să dea un verdict.

Ce cred angajaţii despre training

Multinaţionalele îşi trimit angajaţii la programe intensive detraining atât intern, cât şi extern (realizat cu ajutorul firmelorde specialitate), acestea fiind parte a pachetului de beneficii pecare îl oferă pentru motivarea salariaţilor.
Marile companii şi-au format o cultură prin care îşi ţin angajaţiimotivaţi prin programe interne de instruire, deşi în ultimii doiani a existat o tendinţă în rândul companiilor de a-şi trimite maiales angajaţii din management la training.
Un testimonial al angajatei LIDL Katie Gooding din Marea Britanieconfirmă politica LIDL de instruire a angajaţilor. Goodingpovesteşte cum a aplicat pentru un post al LIDL, a fost chemată lainterviu după trei săptămâni, iar după alte câteva săptămâni a fostchemată la un al doilea interviu, cu directorul regional. Înprimele trei săptămâni a urmat un program de training de bază înmagazine şi a fost responsabilă de activităţile de contabilitateale unui magazin. "Cea mai provocatoare perioadă încă de când eramîn timpul programului de training a fost în lunile în care am fostnevoită să lucrez în perioada Crăciunului, cea mai aglomerată dinan", spune Gooding.
Ulterior, ea a lucrat la centrul regional de distribuţie, îndepartamentul de selecţie din depozit, iar după o lună de trainingavea între 15 şi 20 de oameni de supravegheat şi se ocupa deaprovizionarea cu marfă a magazinelor.
Indiferent dacă Consiliul Concurenţei va aproba sau nu tranzacţia,LIDL are planuri de recrutare şi de expansiune în România, spunsursele citate.