ZF 24

„Lipscaniul va fi în câţiva ani cel mai bun loc din Bucureşti unde să fii ca retailer. Întrebarea este în câţi ani“

„Lipscaniul va fi în câţiva ani cel mai bun loc din...

Autor: Cristina Roşca

27.11.2013, 00:08 20
În urmă cu mai puţin de un deceniu centrul istoric al Bucureştiului era dominat de câini fără stăpân, clădiri dărâmate şi oameni fără locuinţă. Astăzi zona este ocupată de circa 200 de baruri, restaurante şi cafenele şi este vizitată zilnic de 3.000-4.000 de consumatori, în special după lăsarea serii.
 
Deşi este o zonă de petrecere a timpului liber, centrul istoric a început să facă paşi mici şi către atragerea marilor re­taileri, fie ei de modă, cos­metice sau elec­troIT, primii care au venit deja fiind Adidas şi H&M. Cei mai mulţi retaileri se plâng însă că spaţiile nu sunt renovate, iar proprietarii nu vor să reducă nivelul chiriilor care ajunge şi la 70-100 de euro pe metru pătrat pentru spaţiile mici.
 
„Centrul vechi al Bucureştiului a atras deja comerţ de fashion şi are potenţial să devină un pol de retail, însă trebuie balansat preţul chiriilor cu spaţiul oferit. Suntem deja în discuţii cu proprietarii de spaţii însă oferta este redusă. Mai mult, există o perioadă lungă de tatonare între cerere şi ofertă“, spune Violeta Luca, directorul exe­cutiv al Flanco, al doilea cel mai mare retailer de electroIT de pe piaţa locală după cifra de afaceri pe 2012 de 137 de milioane de euro. Ea adaugă că vrea să meargă în zonă cu un magazin customizat pentru clientul de centrul vechi, respectiv cu produse de mici dimensiuni, în special gadgeturi şi produse IT. Din ofertă lipsesc electrocasnicele.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO