Companii

Localnicele - proiect susţinut de #Localnicii, CEC Bank şi Mastercard. Ecaterina Colasîz creează, într-un atelier din Bucureşti, broşe, cercei şi accesorii pentru mirese sub brandul Katerini, un business pe care visează să îl ducă la New York

Ecaterina Colasîz, fondatoarea businessului Katerini: Designul şi localul aduc o identitate pe care comercialul nu ţi-o oferă. Cred că povestea e tot, noi suntem oameni care fac business tot cu oameni. Femeile au un mare atu în zona asta de business.

Ecaterina Colasîz, fondatoarea businessului Katerini: Designul şi localul aduc o identitate pe care comercialul nu ţi-o oferă. Cred că povestea e tot, noi suntem oameni care fac business tot cu oameni. Femeile au un mare atu în zona asta de business.

Autor: Alexandra Matei

02.03.2022, 00:07 7484

Cele mai cerute produse sunt broşele 70% din broşe sunt făcute din plastic reciclat Preţurile produselor Katerini pornesc de la 69 de lei şi ajung până la 600 de lei.

Ecaterina Colasîz din Constanţa a fost întotdeauna pasionată de design, iar primul pas către acest domeniu l-a făcut pe vremea când era la liceu şi a participat la un târg de creaţie în Bucureşti.

Pasiunea ei s-a materializat prin businessul Katerini, în urmă cu aproximativ şase ani, când a venit în Capitală cu banii economisiţi de ea şi a decis să închirieze un spaţiu în care să poată crea.

Antreprenoarea a plecat la drum cu 600 de euro, iar pe parcurs a reinvestit fiecare venit. Astăzi, Katerini a ajuns la afaceri de 60.000 de euro, iar broşele, bijuteriile şi accesoriile destinate mireselor sunt prezente în toată ţara, dar şi pe piaţa internaţională.

„Eu am fost înconjurată de oameni destul de creativi, am copilărit în atelierul mătuşii mele. Petreceam vacanţele în atelier, nimeni nu mi-a spus nu face asta, mi s-a permis să experimentez, ceea ce este foarte important pentru un creator. Katerini a pornit când am venit în Bucureşti şi când am decis să ies din acea comoditate de acasă. În 2016, am înfiinţat firma, dar din 2014 eram un mic crafter şi mă plimbam peste tot cu produsele mele. Tot în 2016 am făcut şi site-ul, au început colaborările, dar şi facturile şi chiriile. Toţi banii pe care îi aveam i-am reinvestit. O investiţie mai importantă de la început a fost atunci când am luat spaţiul, a fost vorba de 600 de euro şi atunci am realizat că începe cu adevărat. Visul meu este să ajung la New York cu Katerini. Piaţa internaţională este focusul meu de acum doi ani, dar o luăm treptat, organic“, a spus Ecaterina Colasîz pentru ZF, în cadrul pro­iectului Localnicele, susţinut de #Localnicii, CEC Bank şi Mastercard.


Proiectul editorial „Localnicele“ este realizat de Ziarul Finaciar în parteneriat cu Localnicii.ro şi susţinut de CEC Bank şi Mastercard. Te invităm să descoperi şi Cutia cu Localnice – o cutie făcută de femei, pentru femei, cu o selecţie de produse ce provin exclusiv de la femei antreprenor.


Portofoliul Katerini cuprinde piese casual - precum cercei, brăţări sau broşe -, componenta de bridal şi cea de piese cu identitate. În plus, adaugă ea, în atelier sunt create şi accesorii de păr, cel mai cunoscut produs fiind coroana cu spice. Cele mai cerute produse sunt broşele, care au devenit şi un element de recurenţă a clientului. La această categorie de produse, susţine Ecaterina Colasîz, s-a intervenit şi în zona de sustenabilitate, astfel că ele conţin părţi din PET-uri reciclate.

„Facem elemente pentru piesele noastre sau produse de sine stătătoare. 70% din broşele noastre sunt făcute din plastic reciclat.“ Cele mai multe produse realizate sub brandul Katerini sunt produse realizate din plastic reciclat, iar antreprenoarea are în plan să introducă şi aluminul reciclat. Aceasta acordă o importanţă foarte mare în zona de sustenabilitate.

Pentru materialele preţioase din compoziţia bijuteriilor, a accesoriilor sau a broşelor, ea lucrează cu alţi furnizori, iar pentru partea de pietre, colaborează cu furnizori din Cehia, Polonia, Italia şi Franţa.

Producţia se realizează în Bucureşti, întrucât 90% dintre produse sunt făcute în atelierul propriu, unde se află acum şi showroomul.

Produsele se vând atât online, direct de pe site, dar şi fizic, din showroom şi prin in­ter­mediul magazinelor şi saloanelor parte­nere. În România, brandul Katerini este prezent în Bucureşti, Constanţa, Cluj şi Iaşi.

Creaţiile Katerini sunt prezente permanent pe piaţa internaţională în Italia şi Israel. În plus, menţionează fondatoarea businessului, acestea au ajuns şi la New York şi în Barcelona, prin intermediul târgurilor.

„Clienţii sunt străini, nu români stabiliţi în afară. Avem destul de multe puncte în comun cu ei, se identifică destul de bine cu produsele. Pentru mine, cel mai important feedback este să existe continuitate“, a adăugat ea. Clienţii Katerini sunt, în cea mai mare parte, „femeile hotărâte, care îşi fac mici plăceri şi care iubesc să trăiască cinstit“. În ultima vreme, spune Ecaterina Colasîz, zona corporate domină partea de clienţi fizici, însă punctul comun între cele două categorii este experienţa cu produsul în sine.

În atelierul Katerini sunt create şi accesorii de păr, cel mai cunoscut produs fiind coroana cu spice.

Faptul că ia parte la proiectul Localnicele este, pentru antreprenoare, o bucurie. Ea apreciază iniţiativele care ridică femeia ca personaj şi creaţia ei. Prin acest proiect, consideră fondatoarea Katerini, businessurile prezente în cadrul lui vor scoate mult mai mult în faţă ideea de local, de al nostru.

„Designul şi localul aduc o identitate pe care comercialul nu ţi-o oferă. Cred că povestea e tot, noi suntem oameni care fac business tot cu oameni. Femeile au un mare atu în zona asta de business.“

Preţurile produselor Katerini pornesc de la 69 de lei şi ajung până la 600 de lei. Bonul mediu se ridică la aproximativ 100 de euro, potrivit antreprenoarei.

Anul 2021 a fost un an interesant, spune ea, pentru că deşi a lipsit componenta de mirese, rezultatele au fost bune. Ecaterina Colasîz simte că are soluţii pentru orice şi este de părere că se poate face treabă în orice condiţii, atunci când îţi place ceea ce faci.

Cifra de afaceri s-a dublat anul trecut faţă de 2020, iar cea mai bună lună a fost luna decembrie, când numărul comenzilor a fost de ordinul miilor. În acea perioadă, precizează ea, există un mix echilibrat între zona de clienţi corporate şi cea de clienţi fizici.

„Anul acesta, vom dubla din nou cifra de afaceri sau chiar vom depăşi acest prag“, a adăugat fondatoarea.

Pentru 2022, printre planurile de dezvoltare se numără mărirea echipei, care în prezent este formată din cinci persoane, găsirea unui atelier mai mare în Bucureşti şi păstrarea locaţiei curente strict pentru showroom, dar şi lărgirea reţelei de magazine partenere.

Ea crede că ar fi nevoie de o investiţie de cel puţin 25.000 de euro pentru spaţiul nou şi pentru amenajare, dar şi pentru partea de ambalare a produselor.

Pentru Ecaterina Colasîz, experienţa de antreprenor este o călătorie inedită în fiecare zi şi nu are niciodată timp să se plictisească. Ea nu a cunoscut prea bine experienţa de angajat. Singurele legături în acest sens le-a avut prin intermediul unui internship de o lună, tot în zona de design, şi a programului Work and Travel, când a plecat câteva luni la New York pentru a lucra, ceea ce a pregătit-o pentru viaţa de antreprenor.

„Îmi doresc să rămân în antreprenoriat, e prea interesant, mi se potriveşte foarte bine“, a conchis ea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO