Companii

Localnicele – proiect susţinut de #Localnicii, CEC Bank şi Mastercard. Andreea Puchianu realizează lumânări din ceară de albine şi ceară de soia sub brandul Freya Candles, un business pe care l-a început în pandemie dintr-o nevoie proprie

Andreea Puchianu, fondatoarea brandului Freya Candles: Am observat că cei mai mulţi clienţi vin din Capitală sau din Cluj-Napoca. Acolo ar fi cel mai inspirat să avem o unitate fizică.

Andreea Puchianu, fondatoarea brandului Freya Candles: Am observat că cei mai mulţi clienţi vin din Capitală sau din Cluj-Napoca. Acolo ar fi cel mai inspirat să avem o unitate fizică.

Autor: Alexandra Matei

03.03.2022, 00:06 2483

„Voiam o astfel de lumânare, însă nu am găsit un model care să îmi placă în România, aşa că am început să le fac eu.“ În 2022, planul Freya Candles este să deschidă un magazin fizic şi să creeze cât mai multe lumânări pentru evenimente În portofoliul Freya Candles sunt acum circa 20 de modele de lumânări decorative Lumânările sunt realizate din ceară de soia şi ceară de albine şi sunt produse prietenoase cu mediul.

Andreea Puchianu a început să creeze lumânări din ceară de soia şi ceară de albine la Sibiu în 2020, din dorinţa de a realiza o lumânare care să fie pe placul ei.

Antreprenoarea era în căutarea unei astfel de lumânări, însă nu a găsit în România niciun model care să îi placă, iar după primele prototipuri realizate de ea, a hotărât să transforme totul într-un business.

Povestea Freya Candles, brandul sub care astăzi Andreea Puchianu creează lumânări decorative, a început în Sibiu, după o investiţie minimă de 400 de euro, după care s-a mutat la Braşov, unde se află în prezent şi micul atelier de producţie.


Proiectul editorial „Localnicele“ este realizat de Ziarul Financiar în parteneriat cu Localnicii.ro şi susţinut de CEC Bank şi Mastercard. Te invităm să descoperi şi Cutia cu Localnice – o cutie făcută de femei pentru femei, cu o selecţie de produse ce provin exclusiv de la femei antreprenor.


„Ideea businessului a pornit, de fapt, fără să fi intenţionat vreodată să creez un business. În 2020, prin a doua jumătate a anului, odată cu experienţa primului lockdown, mi-am dat seama că am început să petrec mai mult timp în online, unde am fost expusă la mai multe produse şi reclame. Întâmplător, am văzut o fotografie cu nişte lumânări decorative, nu mai văzusem ceva similar înainte. Am zis că vreau şi eu o astfel de lumânare, însă nu am găsit un model care să îmi placă în România. Povestind cu prietenul meu, care este inginer, am decis să facem noi lumânările. Aşa a început. A început pentru mine, făceam lumânări strict ca să le folosesc eu, apoi am primit feedback bun, am deschis o pagină de Instagram, pe care la început am postat poze de prezentare, iar la un moment dat au început să apară întrebări legate de aceste lumânări şi mi-am dat seama că aş putea face o mică afacere din asta“, a povestit Andreea Puchianu pentru ZF, în cadrul proiectului Localnicele, susţi­nut de #Localnicii, CEC Bank şi Mastercard.

În portofoliul Freya Candles sunt acum circa 20 de modele de lumânări decorative. Antreprenoarea spune că este constant în căutare de modele şi idei noi, întrucât au început să apară din ce în ce mai multe cereri şi feedbackuri pozitive.

Ceara de albine din compoziţia lumâ­nărilor, subliniază ea, este luată de la producă­torii din Sibiu. Ceara de soia, în schimb, nu se găseşte în România, astfel că se apelează la producători din SUA.

Andreea Puchianu susţine că produsele Freya Candles sunt produse sustenabile, iar businessul se îndreaptă tot mai mult către această zonă. „Vrem să le facem cât mai simple posibil. La început, am vrut să le facem parfumate, dar ne-am dat seama că ar fi o cantitate prea mare de parfum, care ar elimina fum şi ar fi toxic. Ne-am dat seama că cel mai eficient şi mai sustenabil ar fi o variantă simplă, doar cu ceară.“

Preţurile lumânărilor realizate sub brandul Freya Candles pornesc de la 10 lei şi ajung până la 85 de lei.

Procesul de producţie implică mai mulţi paşi care necesită răbdare, după cum spune fondatoarea businessului. Printre aceştia se numără găsirea ideii, ceea ce ţine de partea creativă, realizarea matriţei, a mulajului sau turnarea de ceară. Pe lângă toate acestea, se adaugă şi un timp de aşteptare pentru ca ceara să se cristalizeze şi să ia forma finală. Timpul de realizare pentru o lumânare obişnuită, fără a fi inclus timpul de aşteptare, este de circa două-trei ore.

Produsele Freya Candles se fac doar la cererea clientului, nu se pregătesc stocuri de dinainte, menţionează antreprenoarea, şi se vând online. Andreea Puchianu are în plan să extindă businessul şi cu o locaţie fizică. „Am observat că cei mai mulţi clienţi vin din Capitală sau din Cluj-Napoca. Acolo ar fi cel mai inspirat să avem o unitate fizică“, a adău­gat ea. Clienţii vin însă din toată ţara, iar în ma­re parte publicul ţintă al lumânărilor Freya Candles sunt femeile între 25 şi 35 de ani.

Proiectul Localnicele este, pentru fon­datoarea businessului, un mod de a deschide perspective şi de a face atent atât pro­du­cătorul local, cât şi consumatorul. Mai mult, această iniţiativă, crede ea, este şi o sti­mu­lare a clientului să cumpere mai mult local.

„Atunci când am văzut iniţiativa, mi-am dat seama că e un sprijin pentru producătorii locali, dar în acelaşi timp, şi un semnal de alarmă pentru noi toţi, pentru că, la un moment dat, fiecare dintre noi o să ajungă consumator şi trebuie să înţelegem că anumite acţiuni trebuie adaptate pentru că fiecare obiect pe care îl cumpărăm are un impact.“

Preţurile lumânărilor realizate sub brandul Freya Candles pornesc de la 10 lei şi ajung până la 85 de lei. Cea mai bună lună din perspectiva vânzărilor a fost decembrie, când s-au înregistrat peste 100 de comenzi.

Anul 2021 a fost, consideră Andreea Puchianu, o rampă de lansare pentru business. A fost un an cu provocări, dar şi un an în care, spunea ea, a început să fie mai creativă, să îşi dea seama că în partea aceasta a businessurilor mici intervine şi comunitatea.

Principalele trei obiective atinse anul trecut, susţine aceasta, sunt faptul că a reuşit să integreze ceara de albine în producţie, care este de la producătorii locali, faptul că a creat lumânări pentru evenimente, dar şi participarea în cadrul proiectului Localnicele.

Cifra de afaceri a ajuns, după un prim an de funcţionare, la 5.000 de euro.

În 2022, planul Freya Candles este să deschidă un magazin fizic şi să creeze cât mai multe lumânări pentru evenimente.

În viitor, fondatoarea se gândeşte să includă periodic şi alte tipuri de produse locale fabricate manual pentru diferite ocazii.

Pentru Andreea Puchianu, fiecare zi din viaţa de antreprenor este o provocare, însă faptul că face ceva ce îi place cu adevărat îi dă încredere şi este de părere că, până acum, a gestionat lucrurile mai bine decât s-ar fi aşteptat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO