Companii

Localnicele – proiect susţinut de #Localnicii, CEC Bank şi Mastercard. Corina Ion a preluat ceainăria Bernschutz&Co din Bucureşti acum trei ani, o franciză 100% românească, iar acum vrea să ducă brandul în mai multe oraşe din ţară şi pe piaţa internaţională

Corina Ion, Bernschutz&Co: Îmi doresc să intrăm pe piaţa internaţională, am început demersurile în sensul acesta. Planul principal este să livrăm şi să devenim cunoscuţi în străinătate, în Europa, în special în zona de vest.

Corina Ion, Bernschutz&Co: Îmi doresc să intrăm pe piaţa internaţională, am început demersurile în sensul acesta. Planul principal este să livrăm şi să devenim cunoscuţi în străinătate, în Europa, în special în zona de vest.

Autor: Alexandra Matei

10.03.2022, 00:05 1973

♦ În prezent, mai este o singură ceainărie Bernschutz&Co la Craiova ♦ Cele mai căutate sunt ceaiurile verzi aromate, iar produsele vedetă ale ceainăriei din Bucureşti sunt ceaiurile Sakura şi I love mango ♦ Preţurile ceaiurilor marca Bernschutz&Co pornesc de la 23 de lei şi ajung până la 80 de lei.

Corina Ion a preluat acum trei ani franciza de ceai şi ceainării Bernschutz&Co, fondată în 2008 de o antreprenoare din România, iar în momentul de faţă deţine o ceainărie în Bucureşti, cu un portofoliu ce cuprinde circa 120 de sortimente de ceai.

Ea a păşit pe drumul antreprenoriatului pe vremea când era încă la facultate, iar totul a venit pe neaşteptate. Corina Ion a crescut odată cu businessul său, iar acum vrea să ducă brandul Bernschutz&Co în mai multe oraşe din ţară şi pe piaţa internaţională, în special în Europa de Vest.

„Bernschutz&Co a pornit în 2008, este prima ceainărie deschisă în Bucureşti, nu mai era niciuna pe atunci. Eu am preluat această franciză în 2019. Iniţial, a venit ca o întâmplare, nu m-aş fi imaginat în domeniul acesta, dar mi s-a oferit această şansă şi am acceptat-o. Ulterior, businessul a crescut,  m-am adaptat şi mi-a plăcut, aşa că am rămas în el. Brandul a pornit din România. Numele, deşi sună 100% străin, este numele de familie al fondatoarei, Corina Bernschutz. Îmi doresc să intrăm pe piaţa internaţională, am început demersurile în sensul acesta. Planul principal este să livrăm şi să devenim cunoscuţi în străinătate, în Europa, în special în zona de vest. Văd Bernschutz&Co pe piaţa internaţională şi în mai multe oraşe din România“, a spus Corina Ion pentru ZF, în cadrul proiectului Localnicele, susţinut de #Localnicii, CEC Bank şi Mastercard.

Produsul principal este ceaiul, mai spune aceasta, iar dorinţa ei este ca brandul să rămână în continuare cunoscut pentru ceainăria din centrul Bucureştiului.

Ceaiurile se împart în categorii: negru, verde, alb, galben, roşu. Apoi, mai sunt amestecurile de fructe şi de plante, menţionează ea. Cele mai căutate sunt ceaiurile verzi aromate, iar produsele vedetă ale ceainăriei sunt ceaiurile Sakura, un ceai verde cu flori de cireş şi I love mango.

Pe lângă ceai, în localul de la Universitate clienţii mai găsesc cafea de specialitate, dar şi tot felul de accesorii pentru ceai, cum ar fi căni, filtre, infuzoare sau recipiente tradiţionale. 

Berschutz&Co este un loc în care toate elementele se îmbină şi creează cadrul perfect pentru relaxare, poveşti cu şi despre ceai. Cărţile sunt nelipsite din peisaj, întrucât se potrivesc de minune cu ceaiul şi nici dulciurile artizanale, cum sunt biscuiţii, prăjiturile şi bomboanele, nu fac opinie separată. 

Corina Ion susţine că cea mai mare parte a produselor vin de la producătorii locali. Pe partea de ceaiuri, precizează antrepre­noarea, ceainăria colaborează cu un depozit din Germania, unde ajung ceaiuri de origine din toate colţurile lumii.

Businessul funcţionează prin intermediul vânzărilor din ceainărie, dar şi pe baza comenzilor plasate pe site. Produsele comandate ajung în toată România. În prezent, mai există o singură ceainărie Bernschutz&Co în ţară, la Craiova.

„Prima reacţie pe care am întâlnit-o la mai toţi clienţii care au intrat în ceainărie a fost „ce frumos miroase aici“. Majoritatea clienţilor sunt persoane calde, foarte deschise. Funcţionăm mult pe bază de recomandare.“

Într-o zi bună, Corina Ion susţine că numărul clienţilor ajunge la 30, iar bonul mediu se ridică, în general, la 70 de lei.  

Clienţii Bernschutz&Co sunt atât clienţi fizici (70%), cât şi corporate (30%), întrucât businessul colaborează cu zona HoReCa – restaurante, hoteluri, catering. Preţurile ceaiurilor marca Bernschutz&Co pornesc de la 23 de lei şi ajung până la 80 de lei. 

Pentru Corina Ion, experienţa proiectului Localnicele este o dovadă a faptului că brandul Bernschutz&Co inspiră încredere şi se bucură că produsele sale pot ajunge astfel la cât mai mulţi clienţi.

„Mă aştept ca vânzările noastre să crească cu circa 20% după acest proiect“, a adăugat ea.

Anul 2020 a fost cel mai dificil an pentru business, consideră antreprenoarea, pentru că locaţia a fost complet închisă timp de două luni, iar vânzările au scăzut la jumătate, clienţii fiind obişnuiţi să vină şi să cumpere direct din ceainărie.

2021 a fost şi el dificil însă, potrivit acesteia, s-a simţit o uşoară revenire. Anul trecut, Bernschutz&Co a înregistrat o cifră de afaceri de 40.000 de euro, în creştere cu 30% faţă de 2020.

„Cea mai bună lună e decembrie pentru noi, pentru că este o perioadă mai rece şi e perioada cadourilor, iar ceaiul este foarte mult asociat cu cadourile“, a mai spus Corina Ion.

În trei ani de zile, antreprenoarea îşi propune să atingă pragul de 100.000 de euro cifră de afaceri. 

În prezent, ceainăria din Bucureşti funcţionează cu o echipă de trei persoane. 

În perioada următoare, aceasta are în plan să investească aproximativ 5.000 de euro în designul locaţiei din Bucureşti. 

Corina Ion, deşi a terminat Facultatea de Asistenţă Medicală, iar acum studiază limbi străine, îşi doreşte să rămână în zona de business şi să îşi fructifice în continuare această pasiune pe care şi-a descoperit-o foarte devreme.

„Nu m-aş fi văzut în business, dar acum îmi place şi îmi doresc să rămân în acest domeniu“, a conchis ea.

Preţurile ceaiurilor marca Bernschutz&Co pornesc de la 23 de lei şi ajung până la 80 de lei. 


 

Proiectul editorial „Localnicele“ este realizat de Ziarul Financiar în parteneriat cu Localnicii.ro şi susţinut de CEC Bank şi Mastercard. Te invităm să descoperi şi Cutia cu Localnice – o cutie făcută de femei pentru femei, cu o selecţie de produse ce provin exclusiv de la femei antreprenor.


 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO