Companii

Localnicele – proiect susţinut de #Localnicii, CEC Bank şi Mastercard. Mădălina Ştefan a creat brandul Cartobello, sub care produce, într-o fabrică de lângă Bucureşti, cutii din carton reciclat destinate antreprenorilor care vând produse online

Mădălina Ştefan, fondatoarea brandului Cartobello: Cred foarte mult în antreprenoriatul românesc. Antreprenorii sunt cei mai importanţi pentru noi. Antreprenorii aveau nevoie de un producător care să nu le mai dea atâtea bătăi de cap.

Mădălina Ştefan, fondatoarea brandului Cartobello: Cred foarte mult în antreprenoriatul românesc. Antreprenorii sunt cei mai importanţi pentru noi. Antreprenorii aveau nevoie de un producător care să nu le mai dea atâtea bătăi de cap.

Autor: Alexandra Matei

11.03.2022, 00:06 1229

Investiţia iniţială s-a ridicat la 40.000 de dolari, iar în 2018 a fost finalizată unitatea de producţie în care sunt realizate cutiile, în urma unei investiţii de 300.000 de euro Cea mai mare parte a clienţilor Cartobello sunt antreprenori care vând online, însă businessul are şi divizia de corporate, unde realizează cutii pentru marketing direct pentru branduri ca Alpha Bank, Antibiotice Iaşi sau Coca-Cola.

Mădălina Ştefan a ajuns să facă pro­ducţie de cutii personalizate pentru antreprenorii români cu businessuri ce funcţionează prin intermediul vânzărilor online atunci când a realizat că ceea ce ofereau producătorii existenţi pe piaţă nu se ridica la standardele dorite de ea.

Astăzi, Cartobello, un nume care a pornit de la o simplă pungă de cadou, este un business cu o istorie de cincisprezece ani, cu o fabrică proprie lângă Bucureşti, în Belciugatele, unde se produc cutii pentru antreprenori şi companii din toată ţara.

„Cartobello a fost, prima dată, denumirea unei pungi de cadou, asta în 2006. Eu aveam atunci centre specializate de ambalare a cadourilor, pe care le pornisem în 2004. Totul a pornit acum cincisprezece ani, iar SRL-ul l-am înfiinţat în 2009. Eu conduceam un centru foto, îmi doream foarte tare să ofer clientului o experienţă completă – el cumpăra de la noi un produs pe care îl personalizam şi îl oferea cadou. Astfel, am oferit şi servicii de împachetare gratuită, iar businessul de azi a venit ca un serviciu adiacent. Ulterior, mi-a plăcut foarte tare experienţa pe care o ofeream clienţilor, aşa că am pornit aceste centre de ambalat cadouri ca business în sine. Am început să dezvolt o serie de magazine de ambalat cadouri şi asta a fost prima fază a businessului Cartobello. Eu căutam produse pentru a aproviziona aceste centre şi în momentul în care mergeam către fabricile de cutii, vedeam că ele nu acceptau ideea mea de a crea colecţii de cutii şi ambalaje - gândeam cutiile ca pe nişte colecţii de fashion. Atunci, a venit necesitatea de a face producţie. Businessul Cartobello este în a treia fază de dezvoltare, din 2020 ne-am mutat către clienţii cu magazine online, cum ar fi branduri de fashion sau beauty“, a povestit Mădălina Ştefan pentru ZF, în cadrul proiectului Localnicele, susţinut de #Localnicii, CEC Bank şi Mastercard.

Investiţia iniţială s-a ridicat la 40.000 de dolari. În 2018 a fost finalizată unitatea de producţie în care sunt realizate cutiile, în urma unei investiţii de 300.000 de euro.

În prezent, Cartobello are două linii de producţie, astfel că sub acest brand sunt realizate cutii rigide şi cu diverse formate, inclusiv cutii cu magnet şi cutii pliate sau scatole. Toate cutiile sunt făcute din carton reciclat, întrucât în 2020 s-a renunţat complet la utilizarea elementelor din plastic.

Cutiile rigide, menţionează antrepre­noarea, au unele avantaje, cum ar fi aspectul premium, viteza de folosire şi experienţa de utilizare a clientului final. Într-un business mai mic, unde există o  cantitate mică de livrat, se potrivesc cutiile rigide, în timp ce pentru cantităţile mari, sunt mai potrivite cutiile scatole. În producţia cutiilor se folosesc două tipuri de materie primă, potrivit fondatoarei: carton normal, de la furnizori locali şi cartoane speciale, de la furnizori din Germania sau Italia. „Preferăm un lanţ de aprovizionare mai scurt, local sau maxim european.“

Cea mai mare parte a clienţilor Cartobello sunt antreprenori care vând online, însă businessul are şi divizia de corporate, unde realizează cutii pentru marketing direct pentru branduri ca Alpha Bank, Antibiotice Iaşi sau Coca-Cola.

Preţul unei cutii porneşte de la 20 de euro cenţi, iar în funcţie de cerinţa clientului şi a gradului de personalizare, se adaugă costuri suplimentare.

Produsele Cartobello ajung la clienţii din toată ţara şi, într-o pondere mică, şi pe piaţa internaţională, în businessuri ale românilor care au activitate şi pe alte pieţe. Comanda minimă este de 50 de bucăţi.

„Cred foarte mult în antreprenoriatul românesc. Antreprenorii sunt cei mai importanţi pentru noi. Antreprenorii aveau nevoie de un producător care să nu le mai dea atâtea bătăi de cap“, a punctat Mădălina Ştefan.

Preţul unei cutii porneşte de la 20 de euro cenţi, iar în funcţie de cerinţa clientului şi a gradului de personalizare, se adaugă costuri suplimentare.


Proiectul editorial „Localnicele“ este realizat de Ziarul Financiar în parteneriat cu Localnicii.ro şi susţinut de CEC Bank şi Mastercard. Te invităm să descoperi şi Cutia cu Localnice – o cutie făcută de femei pentru femei, cu o selecţie de produse ce provin exclusiv de la femei antreprenor.


Pentru fondatoarea Cartobello, proiectul Localnicele reprezintă un tip de client care găseşte în businessul său un partener. „Ce îmi place este faptul că cei care au iniţiat proiectul au înţeles că un punct critic este relaţia cu furnizorii. Se aduc în prim plan branduri locale, iar viziunile noastre corespund cu acest proiect“, a detaliat ea.

Anul trecut a fost, pentru producătorul de cutii, un an în care obiective precum mulţumirea clienţilor şi găsirea unui flux de valoare în business au fost atinse. Cifra de afaceri, menţionează Mădălina Ştefan, a fost de aproape 400.000 de euro în 2021, în creştere cu circa 30% faţă de 2020.

În 2022, antreprenoarea îşi propune să se concentreze pe lina de cutii pliate, destinate businessurilor cu un flux mai mare, între 1.000 şi 10.000 de comenzi pe lună.

„Aceasta este în funcţiune, dar vrem să aducem cât mai mulţi clienţi în zona aceasta, magazine online care au mai mult de 1.000 de livrări lunar. Această investiţie a fost făcută anul trecut, prin intermediul IMM Invest.“

Tot anul acesta, antreprenoarea vrea ca businessul ei să devină un producător din ce în ce mai relevant în România, să fie cât mai prezent în piaţă şi să aibă notorietate.

Pentru Mădălina Ştefan, au fost multe eşecuri în drumul către succes în antreprenoriat, însă întotdeauna se trezea a doua zi cu gândul şi dorinţa de a o lua de la capăt şi de a găsi soluţii. 

„Vreau să vorbesc despre un antreprenoriat făcut cum trebuie, sunt fericită cu ce am construit până acum. Fac antreprenoriat din 2000 şi acum mi se pare că am înţeles care e joaca asta. Astăzi, simt şi ştiu că sunt antreprenor. Antreprenoriatul este ocazia mea de a contribui la o lume mai bună“, a mai adăugat ea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO