Companii

Lucia Morariu, Eximtur: Am început să simţim reticenţa faţă de călătoriile în străinătate

Lucia Morariu, Eximtur: Am început să simţim reticenţa faţă de călătoriile în străinătate

Foto Dan Tautan

Autor: Mirabela Tiron

20.07.2012, 00:05 660

Lucia Morariu, şefa agenţiei de turism Eximtur din Cluj-Napoca, spune că deprecierea leului a dus la creşterea preţului deplasărilor în străinătate, care se va simţi în cererea pe segmentul de business travel, dar şi pe vacanţe.

"Evoluţia cursului se vede şi în preţul vacanţelor. Deja simţim o reticenţă a companiilor faţă de călătoriile în străinătate pentru care trebuie să plătească mai mult", a spus ea.

Moneda naţională a fost cotată ieri la un curs 4,56 lei/euro, după ce în ultimele două săptămâni leul s-a depreciat cu 2,5% pe fondul turbulen­ţe­lor politice.

"Am avut în primul se­mestru o creştere cu 18% a încasărilor, până la aproape 20 de milioane de euro. În partea a doua a anului aştept o creştere cu doar 5% pe fondul instabilităţii politice, dar şi din cauză că vacanţele de vară au fost cumpărate în prima parte a anului prin programul de rezervări timpurii", a mai spus reprezentantul Eximtur.

Din vânzarea de bilete de avion şi business travel compania a obţinut o cifră de afaceri de 10 milioane de euro în prima parte a anului, cu 19% mai mare faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Din vânzarea de vacanţe externe, agenţia a încasat 5,9 milioane de euro, în creştere cu 14% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2011. Valoarea medie a pachetului pe turist a fost de 375 de euro, mai mare cu 5% faţă de media anului trecut. Circa 16.000 de români au călătorit cu Eximtur în străinătate.

Din vacanţe interne agenţia a încasat aproape 3,74 milioane de euro, 30.000 de turişti achiziţionând servicii turistice de la Eximtur în prima jumătate a anului. Valoarea medie a pachetului de servicii a fost de 121 euro pe turist, în creştere cu 9% faţă de valoarea medie a anului 2011.

"În ani electorali românii îşi fac mai mult vacanţele în ţară, când am făcut bugetul pe anul acesta am luat în calcul acest lucru. Se întâmplă ceea ce am intuit ca un specific deja al anilor electorali în România. Creşterea la plecările pe destinaţii externe se calmează, românii călătoresc mai mult pe destinaţii interne, îndeosebi pe litoralul românesc", a transmis Lucia Morariu.

Eximtur operează 24 de agenţii în majoritatea oraşelor mari din ţară, precum şi agenţia online fly.ro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO