Companii

Lucio Manfreda, Stefanel: Prioritatile noastre sunt legate de cresterea cotei de piata

Lucio Manfreda, Stefanel: Prioritatile noastre sunt legate de cresterea cotei de piata

Lucio Manfreda, presedintele Stefanel Romania: Pentru 2008 ne asteptam la o crestere moderata a pietei, undeva la 10%-15%, mai ales ca urmare a aparitiei de branduri in tara si in special in Capitala. Temerea pe care o avem este data insa de situatia economica a tarii, iar aici ma refer la inflatie, la variatiile cursului valutar si la scaderea venitului disponibil al consumatorilor.

05.05.2008, 19:10 118

Stefanel, prima companie internationala care a intrat in mod direct pe piata de imbracaminte din Romania in urma cu saptesprezece ani, estimeaza ca piata de imbracaminte va creste anul acesta datorita intrarii jucatorilor internationali si aparitiei de noi centre comerciale, dar ca evolutia nu va fi spectaculoasa.
"Pentru 2008 ne asteptam la o crestere moderata a pietei, undeva la 10%-15%, mai ales ca urmare a aparitiei de branduri in tara si in special in Capitala. Temerea pe care o avem este data insa de situatia economica a tarii, iar aici ma refer la inflatie, la variatiile cursului valutar si la scaderea venitului disponibil al consumatorilor", a declarat pentru ZF Lucio Manfreda, presedintele Stefanel Romania.
Piata de imbracaminte si incaltaminte este evaluata de analistii The Economist la circa 3 mld. dolari (2 mld. euro).
Potrivit datelor furnizate de companie, la nivel local Stefanel a rulat anul trecut 7,6 mil. euro, in crestere cu 55% fata de anul anterior, cand a raporat o cifra de afaceri de 4,9 mil. euro.
"In Romania ne aflam inca la stadiul de investitie, prioritatile noastre fiind legate in special de cresterea cotei de piata. Suntem intr-o continua evaluare a centrelor comerciale, pentru a gasi ceea ce se potriveste cel mai bine profilului consumatorului Stefanel", spune Manfreda.
In acest moment lantul Stefanel cuprinde 12 magazine, dintre care sase sunt deschise in Bucuresti. Printre orasele vizate pentru extindere, compania enumera Arad, Oradea, Pitesti si Suceava, dar deschiderea unor magazine in aceste zone depinde de dezvoltarea suficienta a orasului, atat la nivel financiar, cat si la nivelul comportamentului consumatorului.
"Nu mai exista acea loialitate a clientilor fata de un anumit brand, nu mai exista acele reguli stricte de combinatie a articolelor. Chiar daca gradul de satisfactie al clientilor este ridicat fata de un brand, acestia vor cumpara si din alte magazine, mixand astfel articole high-end cu cele de mass-market (speed fashion)", explica Manfreda.
In ceea ce priveste amplasamentul magazinelor Stefanel, compania considera ca cele care se pliaza cel mai bine pe brandul pe care il reprezinta sunt spatiile stradale cu vad comercial, dar lipsa acestora la nivel local a determinat si extinderea catre centrele comerciale care s-au deschis in ultimii ani.
"Aceasta tendinta se datoreaza si faptului ca in Romania centrele comerciale mari au inceput sa se dezvolte", anunta presedintele pe Romania al Stefanel.
Din cele 12 magazine Stefanel, doar doua sunt amplasate stradal, unul in Capitala, pe Calea Victoriei si al doilea in Brasov, pe Strada Republicii, celelalte magazine din Bucuresti, Constanta, Iasi, Timisoara, Cluj si Ploiesti fiind deschide in centrele comerciale. Grupul a urmat tendinta marilor jucatori internationali care au preferat sa se dezvolte in mallurile care s-au deschis in ultimul timp, mai ales pentru ca acestea reprezinta un pol de atractie pentru clienti, datorita mixului creat din magazine de imbracaminte, incaltaminte si accesorii, restaurante si centre de distractie si unitati care ofera servicii, cum ar fi bancile.
Printre jucatorii care si-au indreptat atentia mai mult inspre acest tip de comert modern se numara producatorul de lenjerie intima Jolidon, dar si retaileri internationali cum ar fi Mango, Steilmann sau Zara.
Strategiile de dezvoltare ale grupului Stefanel includ anul acesta deschiderea celui de-al 13 lea magazin, amplasat tot intr-unul din mallurile care urmeaza sa se deschida. Potrivit lui Manfreda, "suntem in discutii avansate cu un singur centru comercial care speram sa se deschida pana la sfarsitul anului".
Pana acum foarte putine companii din industria textilelor au patruns in mod direct in Romania, majoritatea preferand sa fie prezente in sistem de franciza.
Anul trecut printre companiile care si-au anuntat intrarea directa se numara Inditex, companie care detine brandul Zara, producatorul german de echipamente sportive Puma, retailerul de incaltaminte Deichmann sau cel de imbracaminte Takko.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO