♦ În pandemie, online-ul şi livrările de bunuri de larg consum au devenit mult mai vizibile şi mai căutate, iar piaţa a atras atenţia unor noi nume ♦ Ţinta: vânzări de 1 mld. euro în mediul virtual doar pe bunuri de larg consum până în 2025.
Comerţul online a ajuns anul trecut în România să deţină o cotă de piaţă de circa 1% din totalul vânzărilor de alimente şi alte bunuri de larg consum după ce limitarea libertăţii de mişcare şi teama de boală i-au determinat pe mulţi consumatori să se orienteze către acest canal. La o piaţă de circa 20 mld. euro, vânzările în mediul virtual pot fi estimate la circa 200 mil. euro în 2020, de 3-4 ori mai mari ca în ultimul an de dinaintea pandemiei, conform calculelor ZF pe baza informaţiilor din piaţă.
Trendul ascendent a continuat şi în 2021 când, deşi multe dintre restricţii s-au temperat şi panica s-a mai estompat şi ea, consumatorii şi-au păstrat o serie de obiceiuri căpătate în pandemie. Ritmul de creştere nu mai e însă la fel de rapid.