Companii

Lupta pentru prima poziţie în retail devine tot mai dură. Călin Costinaş, Profi: Ne propunem să devenim al doilea mare jucător din comerţul alimentar în următorii patru ani şi lider de piaţă după 2024

Profi vrea să depăşească pragul de 2.000 de magazine în România până în 2024. Acum are puţin peste 1.400 de unităţi.

Profi vrea să depăşească pragul de 2.000 de magazine în România până în 2024. Acum are puţin peste 1.400 de unităţi.

Autor: Cristina Roşca

12.01.2021, 18:00 288

♦ Reţeaua de supermarketuri şi magazine de proximitate Profi este al patrulea jucător din comerţul alimentar local după cifra de afaceri din 2019, ultimul an pentru care există date publice ♦ Primele trei locuri sunt ocupate de Kaufland, Carrefour (la nivel de grup) şi Lidl.

Lanţul de magazine Profi şi-a propus să depăşească pragul de 2.000 de magazine până în 2024, mi­zând în continuare pe o ex­pan­siune accelerată după modelul ultimilor ani.

Retailerul, controlat de fondul de investiţii Mid Europa Partners, a încheiat anul trecut cu 1.404 unităţi pe format mic - supermarketuri sau magazine de proximitate modernă. Reţeaua şi-a menţinut la finalul lui 2020 poziţia de cel mai extins retailer din comerţul alimentar românesc, însă diferenţa faţă de următorul clasat s-a redus considerabil. Mai exact, reţeaua de magazine în franciză LaDoiPaşi, lansată de Metro, s-a apropiat de 1.400 de unităţi, ceea ce înseamnă că pe cei doi jucători îi despart doar câteva magazine. Podiumul e completat de olandezo-belgienii de la Mega Image care au circa 850 de supermarketuri şi magazine de proximitate modernă în România.

„Am reuşit să ne ducem la îndeplinire ambiţiosul plan de dezvoltare în 2020 şi ne aşteptăm să ne continuăm creşterea şi în 2021“, spune Călin Costinaş, CEO adjunct al Profi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO