Expansiunea hotelurilor afiliate lanţurilor internaţionale, în special a celor de patru şi cinci stele şi creşterea numărului turiştilor alături de bugetul acestora pentru călătoriile din România, susţine şi va susţine o accelerare a brandurilor de lux de pe piaţa locală, consideră Raluca Zlate, senior consultant retail agency, Cushman & Wakefield Echinox.
Balenciaga, Karl Lagerfeld, Bulgari, Dior Fashion sunt doar câteva nume care sunt prezente în regiune, dar încă nu au magazine monobrand în România, în timp ce Saint Laurent, Celine şi Hermes au pariat deja pe piaţa locală. „Cu siguranţă retailul de lux este susţinut de turism. De altfel, un factor-cheie al creşterii vânzărilor la nivel european a fost turismul internaţional, care a înregistrat un avans de 11% faţă de 2023, depăşind pentru prima dată nivelurile prepandemice. Şi din acest punct de vedere România mai are de recuperat faţă de alte capitale din regiune, iar dezvoltarea pieţei hoteliere prin completarea ofertei cu unităţi de lux şi superlux va încuraja dezvoltarea turismului.“
One United Properties, cel mai activ dezvoltator de pe plan local a anunţat deja că investeşte în două hoteluri de lux în Bucureşti, iar Niro Investment Group a redeschis Grand Hotel du Boulevard sub brandul Corinthia, de 5 stele, pe Calea Victoriei. Ultimul an a fost pentru piaţa de lux din România unul dintre cei mai efervescenţi de după perioada de boom 2007-2008, iar printre „staruri“ s-au numărat şi hotelurile de cinci stele.