Companii

Macromex se uita spre piata de inghetata, neacoperita de jucatorii mari din distributie

17.01.2008, 17:51 441

Compania Macromex, cel mai mare distribuitor de produse congelate si refrigerate, vizeaza in acest an dezvoltarea portofoliului de produse si a diviziei specializate pe distributia in HoReCa (hoteluri, restaurante, catering).
"Suntem interesati de abordarea segmentului de inghetata in acest an", spune Virgil Melinte, directorul operational al Macromex.
In acelasi timp, distribuitorul mizeaza pe un ritm mai mare de crestere a vanzarilor in acest an, comparativ cu cel inregistrat anul trecut fata de 2006, de 11%.
Afacerile Macromex ar putea depasi astfel pragul de 100 mil. euro la finele lui 2008.
Niciunul dintre jucatorii mari din distributia alimentara nu a abordat pana acum segmentul inghetatei care necesita investitii mari in infrastructura de transport si logistica.
Producatorii de inghetata de pe piata locala si-au creat astfel propriile sisteme de distributie la frig sau au incheiat parteneriate cu mai multi distribuitori mici cu acoperire regionala.
De exemplu, sistemul propriu de distributie al Nestle Ice Cream Romania, cel mai mare producator de inghetata de pe piata locala, numara anul trecut aproximativ 150 de camioane si trei depozite principale, potrivit datelor furnizate de Dimitris Zogopoulos, managerul de marketing al Nestle Ice Cream Romania.
Producatorul a finalizat in 2007 o investitie de circa 4 mil. euro in constructia unui depozit cu temperatura controlata in comuna Clinceni, langa Bucuresti. Macromex distribuie in prezent lactate si produse congelate, avand parteneriate cu producatori precum Lactalis, Kraft, Dujardin sau Sadia.
Afacerile companiei au trecut de 90 mil. euro in anul 2007, potrivit ritmului de crestere de 11%, comunicat de Virgil Melinte.
Pe langa factorii interni de crestere, managerul enumera majorarea puterii de cumparare a consumatorilor, dezvoltarea importanta a unor segmente de piata, precum distributia moderna si canalul HoReCa, dar si cresterea popularitatii in consum a produselor de patiserie congelate si a legumelor congelate.
"Vom imbunatati puternic sortimentatia oferita pe patiserie congelata si vom largi oferta de produse specifice in distributia pe canalul foodservice (restaurante, catering)", precizeaza Virgil Melinte. Divizia specializata pe distributia in canalul HoReCa, Macromex Foodservice, a realizat vanzari de circa 13 mil. lei (3,7 mil. euro) in 2006, primul an de functionare al acesteia.
Planurile companiei prevad si dezvoltarea marcii proprii de mezeluri.
"In 2008, vedem ca provocari disponibilitatea mai redusa a fortei de munca calificata si nu asteptam rezultate vizibile pe termen scurt legate de imbunatatirea infrastructurii de drumuri", mai spune Melinte.
Alte companii de distributie la temperatura controlata active pe piata locala sunt Whiteland, Agroalim sau Serpico.
Macromex avea anul trecut sapte filiale in tara si un portofoliu de peste 8.500 de clienti. Compania, infiintata in anul 1993, este controlata de Dan Minulescu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO