Companii

​Magazinul online de experienţe Complice.ro a ajuns la afaceri de 430.000 euro în 2022, plus 168%: „Experienţele au devenit preferate de companii, ocupând o parte importantă în strategia de employee engagement.”

​Magazinul online de experienţe Complice.ro a ajuns la...

Autor: Ioana Nita

25.01.2023, 18:26 406

Magazinul online Complice.ro, specializat în comercializarea de cadouri ce au la bază experienţe, a reuşit să îşi depăşească anul trecut ţinta de business, ajungând la afaceri de 430.000 euro, cu 168% mai mari decât în 2021, creşterea fiind generată de ridicarea restricţiilor impuse de pandemie, reluării activităţii şi revenirii pe segmentul B2B. Astfel, Complice.ro şi-a dublat anul trecut numărul de clienţi, atât persoane fizice cât şi companii, iar valoarea medie a unei comenzi s-a situat la 390 euro, în creştere cu 30% faţă de valoarea de 297 euro în 2021.

„Pentru clienţii corporate, cred că unul dintre cele mai provocatoare procese de gestionat în ultimii doi ani a fost cel de onboarding pentru angajaţii noi şi de consolidare a echipei, crescând sentimentul de apartenenţă. Din solicitările pe care le-am primit în 2022, dar mai ales din feedback-ul clienţilor noştri, observăm şi noi cum experienţele au devenit preferate de companii, ocupând o parte importantă în strategia de employee engagement. Companiile cu care noi lucrăm cuantifică efectele benefice ale experienţelor în conectarea echipelor şi impactul lor asupra productivităţii individuale, iar rezultatele sunt încurajatoare: peste 75% dintre angajaţii care au participat la evenimentele organizate de noi anul trecut au declarat că se simt mai conectaţi cu colegii decât se simţeau înainte de eveniment şi peste 60% se simt mai <<engaged>>. Managerii îşi doresc să aducă echipele împreună, să se cunoască, să petreacă timp împreună, să socializeze, iar soluţiile oferite de noi contribuie la atingerea acestor obiective” a precizat Oana Pascu, fondator Complice.ro

Anul trecut, companiile au preferat experienţe de grup precum acţiunile inedite şi antrenante de treasure hunt în oraşe, parcuri sau păduri îmbinate chiar cu elemente de supravieţuire, activităţile creative de construit în echipă, atelierele de cupaje ori degustările private, toate având ca obiectiv aducerea oamenilor împreună şi conectarea lor.

Valoarea medie a pachetelor de experienţe alese de companii, fie la nivel de echipă, fie premii şi cadouri individuale, a fost de 2070 euro, iar cele mai multe solicitări au venit de la companii din domeniile IT, retail, banking şi industrii creative.

„Odată cu revenirea la birou, au crescut comenzile pe segmentul corporate, fiind cereri atât de premii şi cadouri individuale, pentru recunoaştere şi motivare, dar mai ales pe zona de experienţe pentru echipe, pentru conectare şi îmbunătăţirea comunicării între colegi. Acest lucru a alimentat inclusiv creşterea comenzii medii pe segmentul corporate, cu 80% faţă de perioada de pandemie” a adăugat Oana Pascu.

Pe segmnerul B2C, clienţii Complice.ro au accesat anul trecut pachetele experienţiale nu doar pentru a marca evenimente speciale precum zile de naştere, aniversări, nunţi sau sărbători, ci şi ca nou comportament de consum personal, alegând experienţe de care s-au bucurat chiar ei. Astfel, din topul experienţelor la nivel de an, se remarcă preferinţa pentru experienţele ce implică adrenalină precum pilotarea unui avion, zborul cu parapanta sau scufundări, dar şi experienţe de tip gourmet precum degustări private de vin la crame, de whiskey ori ateliere de bere craft, sau de relaxare şi travel, cu cazări în locuri inedite şi exclusiviste sau escapade urbane.

Pachetele flexibile, cu mai multe experienţe din care destinatarul o alege pe cea preferată, într-un      buget predefinit - Flexibox – rămân în topul preferinţelor atât pentru cadouri personale, cât şi pentru cadourile între colegi sau premiile corporate. De altfel, cadourile pentru colegi reprezintă un segment care a înregistrat o revenire remarcabilă în 2022, odată cu suspendarea restricţiilor şi revenirea la birou, fiind înregistrate aproape de trei ori mai multe comenzi de acest tip.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO