Companii

Mai bine de jumătate din vânzările din comerţul alimentar stă în mâinile a 5% din magazine

Mai bine de jumătate din vânzările din comerţul...

Autor: Cristina Roşca

22.01.2016, 00:07 1905

Circa 3.700 de magazine, respectiv 5,5% din totalul unităţilor din comerţul lo­cal cu dominantă alimentară, contro­lea­ză mai bine de ju­mă­tate din vân­zările de pro­fil, arată cal­culele ZF pe ba­za da­te­lor oferite de compa­nia de cer­cetare de piaţă Euromonitor.

Aceste magazine sunt con­siderate comerţ mo­dern, în timp ce restul sunt încadrate în co­mer­ţul tra­di­ţional, o piaţă care însă pier­de teren an de an. Tot comerţul ali­men­tar este estimat la 16 mld. euro.

Comerţul modern con­trolează mai puţin de un sfert din numărul total de ma­gazine alimentare din Europa Centrală şi de Est, însă ca business el contribuie la total cu aproa­pe 75%, potrivit calculelor ZF pe baza da­telor oferite de compania de cerce­ta­re de piaţă Euromonitor. În România cifrele sunt chiar mai dramatice.

Cifrele arată că an de an creşte atât numărul de hipermarketuri, super­mar­keturi şi magazine de tip discount, cât şi businessul generat de acestea. La po­lul opus, magazinele tradiţionale trag obloanele, sufo­cate de e­xpansiunea rapidă a ju­cătorilor din co­mer­ţul modern, de schim­ba­rea compor­tamen­tu­lui de consum şi de difi­cul­tatea antrepre­no­ri­lor de a se adapta la si­tua­ţia din piaţă. Situa­ţia este similară pe mai multe pieţe din regiune în contextul în care pâ­nă acum circa două decenii comerţul modern nu exista.

„Antreprenorii români preferă să îşi cumpere jeep-uri, să îşi pună fundaţia la casă şi să plece în vacanţe all inclusive în Antalya cu profitul obţinut mai degrabă decât să îl reinvestească în business“, spune Feliciu Paraschiv, pro­prietarul lanţului de magazine Paco, cu afaceri de peste 11 mil. euro. El este unul dintre puţinii antreprenori români încadraţi la co­merţ modern.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Cele mai citite ştiri