Companii

Mai este loc în Bucureşti pentru mall-uri? Care sunt zonele cele mai aglomerate de centre comerciale

Mai este loc în Bucureşti pentru mall-uri? Care sunt zonele cele mai aglomerate de centre comerciale

Raluca Buciuc, Colliers International: În cazul sectoarelor 2 şi 3 competiţia ridicată ar putea duce la o scădere a acestor valori, ceea ce va creşte riscul din punctul de vedere al investitorilor.

06.11.2016, 00:03 877

Odată cu deschiderea centrului co­mercial Veranda Mall de la Obor, care are o suprafaţă închiriabilă de 30.000 mp, sectoarele 2 şi 3 au ajuns să deţină 40% din stocul de centre comerciale moderne ale Capitalei, în contextul în care cele două sectoare au puţin peste 38% din populaţia Bucureştiului.

Anul trecut în sectorul 2 al Capitalei s-a mai deschis şi Mega Mall, cu o suprafaţă comercială de 72.000 mp, realizat în urma unei investiţii de 165 mil. euro. Deşi în Bucureşti mai este loc de un centru comercial de mari dimen­siuni, acesta nu este recomandat să fie amplasat în sectoarele 2 şi 3, deja sa­turate în contextul recentelor des­chideri.

„În aceste două zone mai poate fi loc de câţiva jucători pe segmentul hipermarketurilor sau al schemelor de retail cu suprafeţe mari pentru produse alimentare, cel mai probabil unul dintre aceşti jucători urmând să fie amplasat într-un parc de retail sau alături de o galerie comercială de dimensiuni mici“, a declarat Gabriela Bosînceanu, Senior associate valuation and advisory ser­vices în cadrul Colliers Interna­tional.

La nivel naţional au fost anunţaţi spre livrare circa 210.000 mp pentru anul 2016, însă tranzacţiile cu centre comer­ciale întârzie să apară, deşi România se află pe harta fondurilor de investiţii, iar sectorul de retail prezintă un interes crescut. Unul dintre motive este faptul că în Bucureşti nu se poate vorbi de o istorie concludentă a tranzacţiilor cu scheme mari de retail. În acest context, se observă tendinţa investitorilor de a pune proiectele de retail pe o poziţie cel puţin egală cu cele de birouri din punctul de vedere al riscului investiţiei. Şi în ţări precum Polonia, Cehia şi Un­ga­ria perioada de recuperare asumată de investitori pentru produsele de retail este mai mare, respectiv yieldul este mai mic faţă de birouri.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO