♦ Într-un interviu pentru ZF din primăvara acestui an, Doron Klein, CEO-ul AFI România, spunea că anul 2022 a fost cel mai bun din istoria mallului AFI Cotroceni, fapt dovedit acum şi prin cifrele oficiale ♦ Inaugurat în 2009, AFI Cotroceni este cel mai mare mall din România ca suprafaţă, cele peste 300 de magazine ale sale întinzându-se pe 90.000 de metri pătraţi.
Cotroceni Park, compania prin care sunt raportate veniturile mallului AFI Cotroceni din Bucureşti, a înregistrat în 2022 o cifră de afaceri de 331 de milioane de lei, marcând astfel un nou record. Faţă de anul precedent, rezultatul este cu 58% mai mare.
Aceeaşi companie a rămas însă pe pierderi, raportând un rezultat negativ de 31,4 mil. lei, echivalentul a circa o treime din anul anterior, potrivit celor mai recente informaţii disponibile pe site-ul Ministerului de Finanţe. Cifrele de afaceri publicate la Ministerul de Finanţe se referă la veniturile pe care companiile le obţin din chiriile plătite de retaileri şi din tarifele pe care aceştia le plătesc pentru serviciile de care beneficiază, precum costurile cu paza sau curăţenia. Aceste cifre nu reprezintă aşadar vânzările retailerilor. Potrivit datelor din piaţă de la specialiştii în domeniul imobiliarelor, chiriile reprezintă în mod normal circa 15% din vânzările unui retailer, cu diferenţe de la un mall la altul, în funcţie de mixul de chiriaşi.
Regula din retail spune că fiecare metru pătrat de spaţiu comercial - excluzând food courtul - trebuie să genereze 1.500 de euro pe an. Zona dedicată spaţiilor cu mâncare ar trebui să aibă vânzări de 2.500 de euro pe metru pătrat pe an pentru a fi rentabilă închirierea, spun sursele din piaţa imobiliară.