Companii

Manuela Necula, Ogilvy Romania: Clientii continua sa fie atenti la fiecare pas pe care il fac

Manuela Necula, Ogilvy Romania: Clientii continua sa fie atenti la fiecare pas pe care il fac

Manuela Necula , CEO-ul Ogilvy Group Romania: 70% din businessul nostru este castigat la nivel local, prin eforturile echipei din Romania. In businessul non-media, conturile care au iesit in 2009 din portofoliul nostru si cele pe care le-am castigat s-au compensat ca venituri

14.04.2010, 00:00 516

"Uitandu-ne in pauza publicitara din primele luni ale anuluiobservam ca balanta dintre campaniile de imagine si cele tacticepare mai buna decat in 2009. Clientii sunt insa foarte atenti lafiecare pas pe care il fac. Presiunea pe ROI (return of investment)continua sa fie la fel de mare", spune Manuela Necula, 41 de ani,care conduce grupul Ogilvy din 2005.

In ceea ce priveste anul 2010, ea afirma ca este dur, iar luptajucatorilor din piata de comunicare se va da pe castigarea de cotade piata, in conditiile in care bugetele clientilor sunt mai micisau cel mult egale cu cele din 2009. "Marketerii sunt mai pregatitisa infrunte 2010, fata de acelasi moment al anului 2009. Pe de altaparte, sa nu uitam ca startul lui 2010 a fost dat dintr-o cu totulalta pozitie fata de cea a anului precedent, cand se simteau incaefectele rezultatelor exceptionale ale anului 2008. (...) Neasteptam ca 2010 sa fie un an dur, in care lupta pentru marketshare a jucatorilor din piata de comunicare sa fie pe primul plan,pentru ca, in conditiile unei investitii egale sau mai micicomparativ cu 2009, castigarea de market share e principala calepentru crestere."

Manuela Necula, care acum un deceniu a fost unul dintre primiimanageri ai restaurantelor Pizza Hut in Romania, sustine ca anultrecut clientii grupului au avut strategii diferite, iar cei careau continuat sa investeasca in comunicare au avut de castigat."Unii au mers impotriva curentului si au investit masiv, castigandcota de piata, altii au ales sa nu mai sustina toate brandurile, cidoar pe cele strategice, in timp ce altii au redus semnificativbugetele."

Companiiledin cadrul grupului s-au confruntat cu situatii noi, tipiceprimului an de criza economica in care s-au anulat proiecte peparcursul anului care desi erau finalizate, nu au mai fostimplementate.

Ogilvy Group Romania are in prezent in portofoliu 48 de clientisi gestioneaza peste 90 de branduri ale acestora. Anul trecut nu afost usor pentru grupul de comunicare care, in urma unor realinieriinternationale a pierdut cateva conturi importante. Astfel, contulCarrefour si brandul Cappy, castigate pe plan local, au trecut laPublicis, respectiv la McCann Erickson in urma unor alinieriinterationale. Contul Colgate-Palmolive a trecut la Tempo, iarcontul de media al Cosmote a fost castigat de Media Investment,parte a the group. Printre conturile castigate in primul semestruse numara Eureko si brandurile GSK.

"70% din businessul nostru este castigat la nivel local, prineforturile echipei din Romania. In businessul non media, conturilecare au iesit in 2009 din portofoliul nostru si cele pe care le-amcastigat s-au compensat ca venituri. Am avut si proiecte noi pecare nu le bugetasem anul trecut. Primele luni ale lui 2010 au fostextrem de dinamice pentru noi, dezvoltand un numar mare de proiectede anvergura si participand la cateva licitatii importante, carene-au adus in portofoliu clienti noi, din categorii in care nu eramactivi pana in prezent", mai spune Manuela Necula.

Ea se asteapta ca efectele globalizarii sa continue si in acestan cand vom mai asista in piata la alinieri internationale, ceea ceva insemna pentru piata locala o trecere a conturilor de la un grupla altul. Pentru bugetarea din 2010 la nivelul grupului, Manuela atinut in primul rand cont de obiectivele clientilor si de strategialor pentru acest an.

In 2008 Ogilvy Group Romania, parte a WPP, unul dintre cele maimari grupuri de comunicare din lume si din care fac partecompaniile: Ogilvy&Mather si Mather Communications(publicitate), OgilvyOne (CRM), Ogilvy PR (relatii publice),OgilvyAction (comunicare la punctul de vanzare, sponsorship),Mindshare si Mediaedge:cia (media), a inregistrat venituri de peste100 de milioane de euro, ceea ce plaseaza grupul in top treigrupuri de comunicare pe piata locala. "In ceea ce privestecore-businessul Ogilvy (businessul non-media - adica companiile decreatie, online, BTL si PR), atat veniturile de agentie, cat siprofitul operational au crescut fata de 2008 reusind astfel sa avemcea mai buna performanta worldwide in cadrul retelei Ogilvy. Inceea ce priveste businessul media, scaderea a fost sub cea a pieteidin punctul de vedere al veniturilor, iar marja de profitabilitateoperationala s-a pastrat la nivelul din 2008", spune ManuelaNecula.

Anul trecut, grupul a lansat divizii noi: in ianuarie a fostlansat OgilvyInteractive, companie de strategie si creatie online,rezultatul unui joint-venture cu agentia independenta SeniorInteractive, in iunie s-a lansat Mather Communications, divizie depublicitate care a preluat o parte din clientii Ogilvy&Mathersub un nou management, iar in toamna a fost lansata divizia OgilvyEarth, care ofera consultanta strategica pe probleme de dezvoltaredurabila. "Avem in vedere lansarea de noi specializari in acest an,care sa ne permita sa oferim clientilor solutii cat mai bineadaptate la contextul economico-social pe care il strabatem cutotii", afirma Manuela Necula.

Printre clientii companiilor non-media din cadrul Ogilvy Groupse numara: British American Tobacco, COSMOTE/Germanos, Petrom,Kraft, Unilever, Eureko, Heineken Romania, Millennium Bank, IBM,AVON, GlaxoSmithKline.

AFACERI DE LA ZERO