Companii

Mărcile care au pierdut pariul cu piaţa românească: de cine au fost aduse şi care au fost motivele eşecului

Esprit a ieşit din România după cinci ani şi planuri măreţe de extindere

Mărcile care au pierdut pariul cu piaţa românească: de cine au fost aduse şi care au fost motivele eşecului

Autor: Cristina Rosca

24.01.2012, 00:05 8833

Cu peste 700 de magazine, peste 15.000 de angajaţi şi cu afaceri de peste 3 mld. euro, Esprit este unul dintre cele mai populare branduri mass-market pe pieţe precum Franţa sau Italia. În România povestea acestui brand are un final mai puţin fericit. Cu o istorie de cinci ani pe piaţa locală, brandul Esprit a ieşit din România la finalul anului trecut, scrie revista Business Magazin (www.bmag.ro).

Omul de afaceri Vicenţiu Zorzolan, fostul partener pe zona de fashion al lui Octavian Radu, anunţa în 2008 că va ajunge la un total de 70 de magazine până în 2011 cu cele cinci branduri de modă pentru care deţinea franciză, respectiv Esprit, Springfield, Women'Secret, Cortefiel şi Peacocks. Mai mult, el ţintea afaceri de 100 de milioane de euro.

După trei ani de criză, Zorzolan a închis toate cele trei magazine Esprit şi mai deţine patru magazine Springfield, potrivit site-ului propriu al brandului spaniol. În ceea ce priveşte businessul de lenjerie intimă Women'Secret, pe site-ul propriu al brandului nu mai apare nicio unitate în România. Situaţia se repetă şi în cazul brandurilor Cortefiel şi Peacocks. Mai mult, afacerile nu mai ajung nici la 2 milioane de euro, faţă de cele 11 milioane de euro din 2008. Zorzolan nu oferă însă informaţii despre businessul pe care îl mai deţine. Citiţi mai mult despre mărcile care au pierdut pariul pe piaţa românească pe www.businessmagazin.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO