Companii

Mărcile private au ajuns să „mănânce“ 22% din vânzările FMCG după o creştere de patru procente în pandemie. Inflaţia şi atenţia la preţ vor menţine trendul ascendent

ANALIZĂ

Mărcile private au ajuns să „mănânce“ 22% din...

Autor: Cristina Roşca

15.01.2022, 13:48 192

„Dacă ne-am uita prin prisma volumelor şi nu a valorii, sunt deja mai multe categorii unde mărcile private domină (au cotă de peste 50% - n.red.), ca spre exemplu lapte, faină, legume congelate, îngheţată, produse de hârtie.“

Mărcile private, acele bran­duri dezvoltate de retai­leri pentru a-şi consolida po­zi­ţia în piaţă, au ajuns în Româ­nia să mănânce 21,6% din vânzările de bu­nuri de larg con­sum, con­form datelor com­paniei de cerce­ta­re de piaţă GfK afe­ren­te primelor nouă luni din 2021.

În contextul în care piaţa FMCG este evaluată la 20-22 mld. euro anual, vânzările de mărci private pot fi estimate la 4,3-4,7 mld. euro anual, conform calculelor făcute de ZF.

Este interesant de remarcat că aceste pro­duse ce poartă nume precum Pilos, K-Classic şi MEGA au câştigat teren con­ti­nuu în ultimii cinci ani, indiferent de contextul economico-social. Mai exact, datele GfK arată că între 2016 şi 2021 (primele nouă luni) cota de piaţă a mărcilor private a crescut de la 15% la un pas de 22%. În această perioadă, economia României a trecut atât printr-o perioadă de creştere şi dezvoltare, cât şi printr-una de pandemie care a dus şi la o criză economică. Cum e posibil ca mărcile private să aibă evoluţie ascendentă indiferent de context?

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO