Companii

Mărcile private au câştigat aproape un punct procentual cotă de piaţă în 2022, ajungând să controleze 16,2% din vânzările de FMCG. În Spania, Marea Britanie şi Germania, ele mănâncă aproape jumătate din vânzări

Mărcile private au câştigat aproape un punct...

Autor: Cristina Roşca

02.03.2023, 00:07 966

Mărcile private au ajuns la finalul anului trecut la o cotă de piaţă în valoare de 16,2% în piaţa de bunuri de larg consum, după ce au „furat“ în 2022 aproape un punct procentual de la brandurile consacrate, arată datele companiei de cercetare de piaţă Nielsen.

Totuşi, România e încă departe de pieţele din Occident. Spre comparaţie, mărcile private mănâncă aproape jumătate din vânzările de FMCG din Spania, Marea Britanie şi Germania.

„Local, cota de piaţă a mărcilor private e încă mică faţă de alte ţări, încă mai au loc de creştere. Aceste produse au o acoperire foarte bună“, spune Cristina Miclea, director de marketing al Grupului Lactalis România, care deţine în portofoliu mărci autohtone precum Zuzu, Albalact, Covalact şi Rarăul.

Totuşi, viteza de creştere a cotei de piaţă e printre cele mai mari în România, conform datelor Nielsen, piaţa locală situându-se pe locul doi, după Spania.

„Ca metodă de adaptare în fata creşterii preţurilor, consumatorii români s-au îndreptat şi către mărcile proprii ale retailerilor (...). Această tendinţă se datorează şi faptului că, în România, comerţul modern este în creştere, atât în valoare (vânzări „ n.red.), cât şi ca număr de magazine“, spun analiştii Nielsen.

În contextul actual, marcat de o inflaţie record, cu scumpiri la alimente de 30-50% în doar un an, preţul redevine principalul argument în procesul de cumpărare, aşa că aceste produse sunt în avantaj, având preţuri cu până la 30% mai mici decât brandurile consacrate.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO