Companii

Mărcile private îşi fac loc şi în retailul farmaceutic, o piaţă totală de 3,5 miliarde de euro

Mărcile private îşi fac loc şi în retailul...

Autor: Georgiana Mihalache

27.11.2018, 00:07 1106

Lanţurile de farmacii Catena şi Sensiblu, cei mai mari doi jucători din retailul farmaceutic din România, au pus în farmaciile pe care le controlează şi branduri proprii, pe modelul deja imple­men­tat de hiper­mar­ke­tu­rile de pe piaţa locală.

Mărcile private ale ma­rilor reţele din comerţul alimentar au ajuns la o cotă de piaţă de 12-13%, ceea ce în­seam­nă vânzări anuale de aproape 3 mld. euro, iar în far­macii bran­durile proprii ale reţelelor încep să câşti­ge teren.

Catena, cel mai mare jucător din piaţa de farmacii, a lansat brandul Naturalis în 2005, sub care comer­cializează 35 de suplimente alimen­tare, iar Sensiblu, al doilea jucător din piaţă, a lansat produsele marca Dr. Hart la sfârşitul anului 2014 şi a ajuns la o gamă de 50 de suplimente ali­mentare.

În ultima vreme cele două reţele şi-au promovat mai activ brandurile pro­prii, care ajung doar în farmaciile lan­ţu­rilor de care apar­ţin, adică în peste 1.300 de locaţii la nivel naţional.

Pentru că nu au fa­cilităţi de pro­duc­ţie, retailerii far­ma produc supli­mentele ali­mentare şi dispo­zitivele medi­cale în fabrici de medicamente din România sau din străinătate, iar companiile nu au planuri momentan de a crea o facilitate proprie de producţie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO