Companii

Marii berari vin cu cateva milioane de euro pentru o campanie de promovare a berii, pe o piata in declin

18.05.2010, 23:00 39

Bergenbier, Heineken Romania, Romaqua Group, United RomanianBreweries Bereprod si Ursus Breweries, producatori de bere care facparte din Asociatia Berarii Romaniei si care detin peste 90% dinvanzarile locale de bere, au investit impreuna cateva milioane deeuro intr-o campanie de promovare a berii. Aceasta este cea maiscumpa campanie de promovare realizata de membrii asociatiei de lainfiintarea acesteia, in 2004. "Am investit un procent semnificativdin bugetele noastre de marketing, de ordinul milioanelor de euro.Ne-am inspirat din Spania, acolo unde o astfel de campanie existade mai mult de 15 ani. Nu am realizat insa aceasta campanie dincauza crizei economice, ci deoarece piata berii are o perspectivabuna de crestere pe termen lung", a declarat Jan Derck vanKarnebeek, presedintele Asociatiei Berarii Romaniei si al HeinekenRomania. El nu a dezvaluit insa valoarea neta a investitiilorrealizate in aceasta campanie si nici procentul din bugetul demarketing alocat de fiecare membru al asociatiei. Campania depromovare a berii se va derula in perioada mai-august a acestui an,luni in care se inregistreaza cele mai mari vanzari de bere si vacuprinde atat doua spoturi TV, cat si reclame in presa scrisa sipromovare pe internet. Vanzarile de bere s-au ridicat anul trecutla 17,6 milioane de hectolitri de bere, in scadere cu 13% fata derezultatele inregistrate in 2008, potrivit Asociatiei BerariiRomaniei. Potrivit insa datelor Institutului National de Statisticascaderea inregistrata a fost chiar mai mare, in conditiile in carein vara anului trecut vanzarile de bere au scazut cu peste 20%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO