Companii

Marii distribuitori de bunuri de larg consum au ramas pe crestere doar datorita scumpirii tigarilor

Marii distribuitori de bunuri de larg consum au ramas pe crestere doar datorita scumpirii tigarilor

Rand Sherif, CEO-ul Interbrands Marketing & Distribution: Principalul motiv al declinului vanzarilor din celelalte categorii (excluzand tigaretele - n. red.) a fost o schimbare in colaborarea cu P&G: din acest an producatorul isi distribuie singur produsele de ingrijire a corpului in retelele mari de magazine.

26.05.2009, 00:00 110

Interbrands si Top Brands Distribution, cele mai mari companii specializate pe distributia bunurilor de larg consum, si-au majorat afacerile cu 10% in lei in primul trimestru al anului fata de aceeasi perioada din 2008, datorita scumpirii tigarilor de pe urma majorarii accizelor. In acelasi timp, cele doua companii si-au imbunatatit profitabilitatea, insa au precizat ca impactul cresterii costurilor de creditare nu a putut fi anulat.

Interbrands, cea mai mare companie specializata pe distributia de bunuri de larg consum, a avut in primul trimestru al anului o scadere de 35% a vanzarilor, excluzand divizia de tigarete (din portofoliul British American Tobacco), potrivit datelor furnizate de distribuitor. Incluzand vanzarile de tigarete, afacerile Interbrands s-au majorat cu 10% in lei in intervalul mentionat, pana la 1029 mil. lei (241 mil. euro).
Schimbare in colaborarea cu P&G
„Principalul motiv al declinului vanzarilor din celelalte categorii (excluzand tigaretele - n. red.) a fost o schimbare in colaborarea cu P&G: din acest an producatorul isi distribuie singur produsele de ingrijire a corpului (beauty division) in retelele mari de magazine. La nivelul portofoliului de produse distribuite de compania noastra sunt categorii care au avut o stagnare sau o crestere a vanzarilor in primul trimestru al anului fata de aceeasi perioada din 2008, precum condimentele, in timp ce altele - precum electronicele - au inregistrat un declin dramatic", a precizat Rand Sherif, CEO-ul Interbrands Marketing & Distribution.
In ultima jumatate de an, pe lista furnizorilor companiei au intrat Henkel (cu produsele Loctite si Moment) si Mayborn - cel mai mare producator englez de accesorii pentru bebelusi (brandul Tommee Tippee).
Distribuitorul a raportat un profit zero in T1, dupa ce in 2008 inregistrase o pierdere de 4,9 mil. lei in primele trei luni, iar pe intregul an un rezultat negativ de 7,2 mil. lei (1,9 mil. euro). In ultimii doi ani compania a luat masuri de imbunatatire a profitabilitatii, precum reducerea valorii creditelor de rambursat si diminuarea costurilor de operare, care si-ar putea face resimtite efectele in 2009.
La randul lor, reprezentantii Top Brands Distribution (TBD), distribuitorul Philip Morris si Kraft Foods, explica avansul vanzarilor de 10% inregistrat in primele trei luni pe baza majorarii accizelor la tutun care a generat cresterea pretului tigaretelor. Si TBD si-a imbunatatit marjele in acest an, cu toate ca piata este mai dificila decat in 2008.
Pe crestere, dar sub buget
„Schimbarile operate de companie inca de la sfarsitul anului 2008, care au implicat managementul, politica de costuri si de vanzari, au facut ca profitul operational sa se dubleze in primul trimestru al acestui an fata de aceeasi perioada din 2008. Rezultatele obtinute sunt insa sub cele estimate. Profitul net al companiei a fost puternic afectat de celelalte costuri, dintre care mentionam costurile de finantare", au declarat reprezentantii TBD.
In T1, compania a avut un profit operational de aproape 7,4 mil. lei (1,7 mil. euro), dupa ce in primele trei luni din 2008 inregistrase un rezultat operational de 3,1 mil. lei. Afacerile celor mai mari zece distribuitori de bunuri de larg consum din Romania au crescut in ultimii doi ani cu un ritm de 15-20%, sustinute de explozia consumului, ajungand la o valoare estimata de ZF la 2,3 mld. euro la nivelul lui 2008.
In ultimele luni din 2008 aceste companii au resimtit insa primele efecte ale crizei economice asupra consumului populatiei. Astfel, la inceputul acestui an majoritatea distribuitorilor mari vorbeau pentru prima data de perspective de stagnare a vanzarilor sau chiar declin, comparativ cu anul trecut.

 

AFACERI DE LA ZERO