Companii

Marile dueluri din industria alimentară românească: „urmăritorii“ cresc mai repede decât liderul. „Locurile 2 şi 3 vin din spate dinamic, cu ambiţie. Este bine să existe concurenţă, pentru că liderii sunt provocaţi.“

Marile dueluri din industria alimentară românească:...

Autor: Florentina Niţu

13.09.2020, 11:23 1907

Lupta dintre branduri, notorietatea, accesul la consumator sunt la cote maxime în industria alimentară şi a băuturilor, un sector de 55-60 mld. lei anual unde mărcile antreprenoriale au fost mereu vizate de multinaţionale pentru preluare, iar giganţii străini s-au luptat pentru fiecare felie de cotă de piaţă. „Situaţia este specifică de la sector la sector şi de la o companie la alta. Liderul are tendinţa să intre într-o stare de complacenţă, iar locurile 2 şi 3 vin din spate dinamic, cu ambiţie. (...) Este bine să existe concurenţă, pentru că liderii sunt provocaţi, iar astfel se menţin toţi în formă şi astfel este benefic pentru piaţă şi consumatori“, spune Aurelian Dochia, analist economic.

ZF a analizat ratele de creştere ale cifrelor de afaceri din 2019 faţă de 2018 pentru cele mai importante companii din pieţele mari ale industriei alimentare: de la sucuri, bere, ape minerale şi dulciuri până la lactate, produse de panificaţie, mezeluri, zahăr sau uleiuri vegetale.

Notă: pentru această analiză ZF a luat în calcul cea mai mare companie din sector ca cifră de afaceri şi principalul urmăritor sau compania de pe locul al treilea în funcţie de cifra de afaceri totală raportată în 2019 la mfinante.ro. Sunt companii care înglobează mai multe zone de producţie pe o singură entitate fiscală, dar analiza are în vedere rata de creştere a cifrei de afaceri totale în 2019 faţă de 2018

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO