Companii

Marile lanţuri au deschis anul trecut peste 400 de magazine şi au închis circa 20. Deşi ritmul de dezvoltare a fost alert, se remarcă o încetinire a vitezei de expansiune faţă de 2021

 Marile lanţuri au deschis anul trecut peste 400 de...

Autor: Cristina Roşca

16.01.2023, 08:00 631

Universul de comerţ modern a depăşit anul trecut pragul de 4.000 de magazine după ce marile lanţuri au deschis peste 400 de unităţi noi şi au închis circa 20. Deşi numărul deschiderilor a fost aproape de maximele istorice, se remarcă totuşi o încetinire a vitezei de expansiune faţă de 2021, al doilea an de pandemie, când au fost inaugurate 443 de unităţi, conform unei analize ZF pe baza datelor din piaţă.

Doar reţelele de cash&carry Metro şi Selgros au stat pe loc cu expansiunea, în timp ce Auchan, Kaufland, Carrefour, Penny şi Cora au deschis mai multe magazine în 2022 vs. 2021. La polul opus, Profi, Mega Image şi Lidl au frânat - mai mult sau mai puţin - dezvoltarea.

În 2022, inflaţia galopantă, de circa 17% în România - una dintre cele mai mari din Europa -, a lovit în puterea de cumpărare a consumatorilor. Totuşi, retailerii internaţionali au continuat să se dezvolte, mai ales că ei continuă să mănânce cotă de piaţă de la comerţul tradiţional.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO