Companii

Marina Saon, Estee Lauder: Exista piata si pentru creme de 1.000 de euro

Marina Saon, Estee Lauder: Exista piata si pentru creme de 1.000 de euro

Marina Saon, Country Manager al Estee Lauder Romania: Am fost foarte atenti la imagine, nu am vrut sa facem distributie cu orice pret. Prezenta noastra se remarca doar in magazinele de lux.

17.07.2006, 17:11 1461

Importatorul de cosmetice de lux Estee Lauder Romania mizeaza pe locatii cu trafic intens, cum sunt centrele comerciale sau mall-urile, pentru extinderea retelei de distributie a produselor.
Marina Saon, 38 de ani, conduce din 1999 afacerea Estee Lauder Romania, afiliata gigantului american din domeniul cosmeticelor, listat pe bursa de la New York.
Compania activeaza pe segmentul premium, cu rata de crestere cea mai mare in ansamblul business-ului cu cosmetice din Romania.
"Cererea pentru produse de lux este din ce in ce mai mare. Cam 70% din produsele vandute in locatiile in care suntem prezenti sunt de lux", explica Marina Saon, country manager Estee Lauder Romania.
Potrivit acesteia, companiile care detin magazine de tip Beauty Shop sunt din ce in ce mai orientate catre a oferi spatii considerabile si din ce in ce mai mari produselor de lux. Estee Lauder Romania a inregistrat o cifra de afaceri de 1,75 mil. euro anul trecut, in crestere cu 40% fata de rezultatul din 2004.
Compania lucreaza dupa anul fiscal american, care incepe la 1 iulie si se incheie la 30 iunie.
In anul fiscal romanesc (1 ianuarie-31 decembrie) 2005, Estee Lauder Romania a avut o cifra de afaceri de 1,58 mil. euro. Marina Saon mizeaza pe o crestere asemanatoare sau chiar mai mare anul acesta.
"In Vest, o crestere de 9-12% este considerata foarte buna", explica reprezentanta companiei. Potrivit acesteia, piata romaneasca este foarte atractiva pentru producatorii de cosmetice de lux, cererea fiind in continua crestere.
Compania a adus pe piata cea mai scumpa crema de fata din lume, care se vinde cu aproape o mie de euro si care reprezinta cel mai scump produs de profil din Romania.
In lume, un produs comparabil au japonezii de la Kanebo, care au o crema care costa 650 de euro. Pe piata autohtona, cele mai scumpe produse de ingrijire erau cele din gamele La Prairie, care aveau preturi variind in jurul sumei de 150 de euro.
Pana in prezent, Estee Lauder a vandut 20 de creme din aceasta gama in Romania, de la lansarea in luna decembrie a anului trecut. Aceste creme se produc in cantitate limitata la nivel mondial, existand aproximativ 7.000 de bucati in toata lumea.
"Exista o piata pentru asa ceva in Romania. Initial ni s-a recomandat sa le aducem in stoc mic, dar am cerut o suplimentare pentru ca s-au epuizat in mai putin de o saptamana", explica reprezentanta firmei Estee Lauder.
Compania are o pondere de peste 50% din vanzarile de produse de ingrijire a pielii in magazinele Beauty Shop de la nivel local.
Estee Lauder Romania are un singur magazin propriu, situat pe Calea Victoriei. Totodata, produsele Estee Lauder si Clinique sunt distribuite in sapte locatii din Bucuresti si in cate o locatie in fiecare dintre orasele Timisoara, Iasi, Brasov, Constanta, Galati si Ploiesti. Numarul locatiilor va fi extins de la 13 la 17 pana la finele acestui an, afirma Marina Saon.
In magazinele Beauty Shop sunt prezente branduri precum Lanc?me, Givenchy, Chanel, Dior sau Versace, care reprezinta segmentul de lux, dar si produse care se adreseaza clientului cu venituri medii, precum L'Oreal, Maybelline, Revlon sau Sephora.
"Am fost foarte atenti la imagine, nu am vrut sa facem distributie cu orice pret. Prezenta noastra se remarca doar in magazinele de lux", considera Saon. Compania are parteneriate cu firme precum Beauty Shop sau B&B.
Pe de alta parte, precizeaza Marina Saon, piata inca nu este educata in ceea ce priveste consumul produselor de lux.
"Trebuie sa ii invatam cum se folosesc produsele de ingrijire, cele de machiaj, parfumeria trebuie aleasa intr-un anumit fel. Ingrijirea pielii este un domeniu unde piata trebuie educata", spune ea. Brandurile aduse in Romania de companie includ game de ingrijire a pielii, de machiaj si de parfumerie, dar si produse destinate barbatilor, ale caror vanzari cresc cu aproximativ 10% anual.
"Mergem pe ideea de distributie. Conceptul Beauty Shop, de exemplu, este foarte bun. Este vorba de trafic, iar suprafata acestor magazine este mare, variaza intre 200 si 1.000 de metri patrati", spune Marina Saon.
Estee Lauder Romania aduce pe piata brandurile Estee Lauder, Clinique, Aramis, Tommy Hilfiger si Donna Karan, care sunt distribuite in orase precum Bucuresti, Timisoara, Bacau, Craiova sau Cluj-Napoca. Compania a intrat pe piata locala in anul 1997.
Saon spune ca nu exista planuri, deocamdata, pentru construirea unei fabrici proprii in Romania, produsele fiind importate din tari precum SUA sau Canada.
Piata de produse cosmetice din Romania a fost evaluata anul trecut la 200-250 mil. euro, dintre care aproximativ 40 de milioane sunt generate de segmentul de lux. Piata are un ritm de crestere anual de 10-15%.
Printre competitorii Estee Lauder Romania se numara companii precum Everet, Niran, Sarantis sau Prestige, si acestea importatori de cosmetice de lux. Produse de lux sunt distribuite si in locatiile Ina Center-Privilege, care are o retea de circa 40 de magazine in tara.

Estee Lauder Romania activeaza din 1997
Este pozitionata pe segmentul premium al unei piete totale de 200 - 250 mil. euro
Ca strategie, vizeaza prezenta in centre comerciale si mall-uri
Compania a inregistrat in 2005 o crestere de peste 40%
A raportat anul trecut afaceri de 1,6 mil. euro
Numarul locatiilor se va extinde in acest an de la 13 la 17.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO